• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97073016750
  • منبع : نمایندگی خوزستان

/گزیده اخبار اربعین در خوزستان در 30 مهر/

استقرار 3 دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب در مرزهای سه‌گانه/تردد روان در شلمچه و چذابه

استقرار 3 دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب در مرزهای سه‌گانه/تردد روان در شلمچه و چذابه

ایسنا/خوزستان اسکان زائران در مواکب مرز شلمچه در پی بارندگی، تردد روان در شلمچه و چذابه، باز بودن همه محورهای خوزستان، تامین برق و روشنایی مواکب مسیر اهواز به مرز چذابه، روپایی زدن مسیر کارون تا کربلا توسط ورزشکار خوزستانی و استقرار 3 دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب در مرزهای سه‌گانه در ایام اربعین از جمله گزیده اخبار اربعین خوزستان در روز دوشنبه، 30 مهر ماه ۱۳۹۷ است.

اسکان زائران در مواکب مرز شلمچه در پی بارندگی

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و پشتیبانی ستاد اربعین خوزستان گفت: با آغاز بارش باران از بامداد امروز، تمامی زائران در مسیرهای منتهی به مرز شلمچه در مواکب اسکان داده شدند.

مکی یازع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از بارش باران که اوایل صبح امروز( ۳۰ مهرماه) به وقوع پیوست، تمامی زائران اربعین که در مسیر منتهی به مرز شلمچه حضور داشتند، در مواکب این مرز مستقر شدند.

وی ادامه داد: خدمات لازم به این زائران ارائه شد و تا پایان باران در مواکب حضور داشتند. 

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و پشتیبانی ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه ظرفیت اسکان برای 100 هزار نفر زائر در شبانه روز در مرزها در نظر گرفته شده است، افزود:  اکنون پس از اتمام بارندگی زائران در مرز شلمچه پس از صرف صبحانه مجدد راهی شده‌اند.

یازع با بیان اینکه در اسکان و خدمات‌رسانی به زائران در مرز شلمچه مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مواکب و ظرفیت‌های موجود پاسخگوی نیاز زائران در این مرز است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان تصریح کرد: پس از بارندگی امروز، خسارت وارده به مواکب زیاد نبوده و تنها برخی از مواکب که به صورت محکم برپا نشده بودند، دچار مشکل شدند که با کمک و همکاری دستگاه‌های مستقر این مواکب مجددا برپا شدند.

تردد روان در شلمچه و چذابه / همه محورهای خوزستان باز هستند

رئیس پلیس راهور خوزستان با اشاره به بارندگی در محورهای خوزستان و مسیرهای منتهی به دو مرز شلمچه و چذابه، گفت: تاکنون هیچگونه مشکل ترافیکی در محورهای خوزستان در پی بارندگی وجود نداشته است.

سرهنگ منصور جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارندگی در محورهای خوزستان و مسیرهای منتهی به دو مرز شلمچه و چذابه، اظهار کرد: تاکنون هیچگونه مشکل ترافیکی در مرزهای شلمچه و چذابه وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه همه همه مسیرهای خوزستان باز هستند، افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده جهت تامین امنیت زائران تردد در دو مرز شلمچه و چذابه روان است.

رئیس پلیس راهور خوزستان با اشاره به جداسازی مسیر تردد کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و خودروهای سواری، گفت: با توجه به راه‌اندازی و مجهز کردن پارکینگ‌های دو مرز شلمچه و چذابه هیچگونه مشکل ترافیکی وجود ندارد.

جمشیدی تصریح کرد: در پی بارندگی همه تمهیدات جهت اسکان زائران و پوشش ترافیکی اندیشیده شده است. امیدواریم زائرانی که با خودروهای شخصی به دو مرز شلمچه و چذابه سفر می کنند، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور خوزستان به زائران اربعین حسینی توصیه کرد که خودروهای خود را در پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در مرزها پارک کنند تا زمینه تردد روان زائران فراهم شود. 

جمشیدی گفت: با توجه به اینکه خودورهایی که در مسیرهای مرزها پارک شده به پارکینگ‌ها منتقل می‌شوند زائران برای اینکه زمینه تردد زائران را فراهم کنند و در پیداکردن خودروی خود سردرگم نشوند باید خودروهای خود را در پارکینگ های پیش‌بینی شده پارک کنند.

تامین برق و روشنایی مواکب مسیر اهواز به مرز چذابه

مدیر امور برق منطقه ۲ اهواز گفت: شبکه برق و روشنایی مواکب مراسم اربعین حسینی مسیر اهواز به طرف مرز چذابه در مناطق سیاحی و عین دو با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال احداث و به بهره‌برداری رسید.

حجت توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات احداث خطوط فشار متوسط هوایی در جهت رفع نیاز و تامین برق مواکب مسیر اهواز به مرز چذابه در مناطق سیاحی و عین دو اهواز اجرا شد.

وی ادامه داد: در راستای افزایش روشنایی مسیرهای منتهی به مرز و خدمت‌رسانی بهتر به زائرین اربعین حسینی و مواکب مستقر در مسیر، حدود یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط احداث شد.

مدیر امور برق منطقه ۲ اهواز از نصب دو دستگاه تایم سوئیچ در این مسیر خبر داد و گفت: علاوه بر نصب ۱۰ پایه و ۱۵ دستگاه کله چراغ، دو دستگاه تایم سوئیچ و یک هزار و ۵۰۰ متر کابل خودنگهدار نیز در این پروژه نصب شده است.

توکلی با اشاره به اهداف و میزان اعتبار این عملیات، خاطرنشان‌کرد: این پروژه با توجه به نیاز مواکب و زائرین به روشنایی پایدار با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده و از منابع داخلی شرکت تامین اعتبار شده است.

ورزشکار خوزستانی مسیر کارون تا کربلا را روپایی می‌زند

ورزشکار جوان خوزستانی مسیر شهرستان کارون تا کربلای معلی را به مناسبت اربعین حسینی روپایی‌ خواهد زد.

عبدالجمال مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: روز سه‌شنبه (یکم آبان‌ماه) حرکت خود را از شهرستان کارون به سمت کربلا آغاز خواهم کرد. مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و معاون او و فرماندار و امام جمعه کارون نیز قرار است در این حرکت فرهنگی -  ورزشی تا بخشی از مسیر من را همراهی کنند.

وی بیان کرد:‌ امسال نیز همچون سال گذشته به نیت امام حسین (ع) این مسیر را با توپ روپایی خواهم زد و امیدوارم مسوولان در انجام این حرکت فرهنگی به من کمک کنند و حمایت لازم را داشته باشند.

استقرار 3 دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب در مرزهای سه‌گانه در ایام اربعین

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران سه دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب مستقر شده است و حدود 400 نفر از پرسنل شرکت آب و فاضلاب در حال ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند.

به گزارش ایسنا، جواد خادمی در حاشیه بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آن چیزی که وزارت نیرو طی سال های گذشته در مرزهای خروجی کشور ارائه داده است در دو بخش قابل بیان است. یکی بخش ارائه خدمات پایدار و مداوم است که خط انتقال آب به مرزهای خروجی کشور و تامین آب پایدار برای مرزهای شلمچه و چذابه و در بخش دیگر روشنایی کلیه پارکینگ‌ها، معابر و مواکب مستقر در مرزها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: خدماتی که به صورت فصلی و خاص ایام اربعین انجام شده شامل استقرار حدود 85 دستگاه تانکر آب به صورت سیار از شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در مرزهای سه‌گانه بوده است. 

خادمی از استقرار سه دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب در مرزهای سه‌گانه خبر داد و بیان کرد: در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران سه دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب مستقر شده است و حدود 400 نفر از همکارانمان به صورت مداوم در حال خدمات‌رسانی در این بخش به زائران هستند. 

وی به تامین آب پایانه‌های مرزی و مواکب مستقر در مرزهای استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در مرز شلمچه برای مواکب و پایانه مرزی روزانه 4 هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب تامین می‌شود که این میزان در ایام پیک به 7 هزار مترمکعب افزایش پیدا می‌کند. همچنین  در مرز چذابه یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب تامین می‌شود که این میزان نیز در ایام پیک به یک هزار و ۸۰۰ مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در مرز مهران با اطلاعاتی که به ما داده شده آب پایدار وجود دارد اما به دلیل آنکه سیل جمعیت بیشتر به سمت مرز مهران در حرکت است، اکنون حدود 2 هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب  برای آن منطقه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه این امکاناتی که ارائه شده اکنون 35 تانکر آب در مرز مهران مستقر شده است. 

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از توزیع 5 میلیون بطری آب میان زائران اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای کشور حدود 5 میلیون بطری آب میان زائران اربعین حسینی در مرزهای سه‌گانه کشور تاکنون توزیع کرده‌اند.

وی افزود: در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران سه دستگاه بسته‌بندی آب جرعه‌ای مستقر شده که روزانه حدود 50 هزار لیوان 250 سی‌سی آب  در هر مرز تولید و تحویل زائران اربعین حسینی می‌شود. همچنین در هر مرز 50 چشمه حمام برای استفاده زائران توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خارج از مرزها و در خاک عراق با توجه به تقسیم کار قرارگاه اربعین وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در کربلای معلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا شرکت آب و فاضلاب استان تهران همین خدمات را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهد و در کاظمین نیز استان خراسان جنوبی مسئولیت توزیع آب به زائران را ضمن ارائه خدمات آب‌رسانی و تامین روزانه 5 میلیون بطری آب به زائران بر عهده دارد. 

خادمی به پائین بودن دبی آب در مرز چذابه اشاره و اظهار کرد: به دلیل جمعیتی که اکنون به مرز شلمچه سرازیر شده بیشتر دبی ما از خط غدیر به سمت آبادان، خرمشهر و شلمچه است و به همین دلیل است که دبی آب در مرز چذابه بسیار پایین آمده.

وی افزود : دبی آبی که برای زائران تامین شده از شهر شوش است که به صورت مطلوب و با کیفیت ارائه می‌شود.همچنین خوشبختانه خط آبرسانی غدیر شست و شو شده و اکنون آماده بهره‌برداری است و در مدار قرار گرفته و هیچ مشکلی نیزجهت تامین آب زائرین وجود ندارد.

وی از راه‌اندازی شبکه آبرسانی چذابه خبرذداد و افزود: امسال همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با وجود جانمایی و آماده بودن طرح جامع، شبکه آبرسانی چذابه را با اعتباری بالغ بر حدود 3 میلیارد تومان راه‌اندازی کردند. 

خادمی ادامه داد: همچنین شرکت مهندسی آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اعتباری بالغ بر حدود 2 و نیم میلیارد تومان بحث آبرسانی به مواکب را انجام دادند.

وی به تقویت شبکه آب چذابه اشاره کرد و گفت: آب و فاضلاب خوزستان تاکنون حدود یک و نیم میلیارد تومان برای تقویت شبکه آب چذابه و شکستگی‌هایی که طی این مدت اتفاق افتاد هزینه کرده است. 

وی تصریح کرد: مجموعه وزارت نیرو به ارائه خدمات پایدار و ماندگار برای مرزهای جمهوری اسلامی تاکید  دارد و برنامه ریزی‌های ما در درازمدت برای خدمات پایدار در مرزهاست.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha