• دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97090501870
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک آذربایجان‌شرقی با ترکیه

تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک آذربایجان‌شرقی با ترکیه

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اراده ملی ایران و ترکیه بر استحکام روابط در زمینه‌های مختلف، گفت: استان آذربایجان‌شرقی زمینه‌های بسیار زیادی برای گسترش همکاری‌ها با ترکیه دارد و مدیریت این استان آماده حمایت از فعالیت سرمایه‌گذاران ترک است.

به گزارش ایسنا، «جواد رحمتی» در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز، با بیان این‌که روابط ایران و ترکیه یک روابط راهبردی است، افزود: به‌رغم مشکلاتی که در 40 سال گذشته برای تحت‌تأثیر قرار دادن این روابط ایجاد شده اما دو کشور همچنان از رابطه‌ای مستحکم و عمیق برخوردارند.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اراده ملی ایران و ترکیه برای تحکیم روابط، سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید افزایش یابد. 

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان، ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ترکیه با شناخت کامل از این ظرفیت‌ها در حوزه همکاری‌های مشترک حضور یابند. 

رحمتی، صنعت خودرو و قطعه‌سازی و گردشگری را از جمله زمینه‌های مناسب همکاری مشترک استان با ترکیه دانست و گفت: تعریف ساز و کارهای همکاری مشترک در این حوزه‌ها ضروری است. 

 وی افزود: ظرفیت‌های مشترک دو طرف باید در نشست‌های تخصصی بررسی و به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری منجر شود. 

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین با آرزوی موفقیت برای سرکنسول جدید ترکیه در تبریز، گفت: ما ایشان را شهروند تبریز می‌دانیم و امیدواریم نتیجه عملکردشان، برداشتن گام‌های جدید و جدی در حوزه کار مشترک باشد. 

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم در این دیدار با بیان این‌که ایران و ترکیه هرگز از همدیگر جدا نمی‌شوند، افزود: همسایه‌ها باید در هر شرایطی در کنار هم باشند و این مهم‌ترین مسأله دو کشور در منطقه است. 

«حسین گون‌گور» با اشاره به حضور چند هیأت اقتصادی و تجاری از ترکیه در تبریز در روزهای گذشته، اظهارکرد: حضور این هیئت‌ها به خوبی نگرش ما به همکاری با ایران و استان آذربایجان‌شرقی را نشان می‌دهد. 

 وی با بیان این‌که روابط ملت‌ها نیز به اندازه روابط دولت‌ها مهم است، افزود: یکی از راه‌های ارتباط میان ملت‌ها، گردشگری است و ما آماده‌ایم با تعریف پروژه‌های مختلف همکاری خود را در این حوزه گسترش دهیم. 

سرکنسول ترکیه در تبریز همچنین با اشاره به زلزله دیشب در غرب ایران، خاطرنشان کرد: ترکیه نیز کشوری زلزله‌خیز است و می‌توانیم تجربیات یکدیگر را در حوزه مدیریت بحران و مقابله با آسیب‌های زلزله به اشتراک بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha