• سه‌شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 97110905055
  • منبع : نمایندگی یزد

کاپ طلایی پایتخت شهرهای پایدار جهان به کدام شهر رسید؟ + تصاویر

کاپ طلایی پایتخت شهرهای پایدار جهان به کدام شهر رسید؟ + تصاویر

ایسنا/یزد مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی شهرهای پایدار جهان در یزد با اهدای جایزه به طرح‌های برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، کنفرانس بین‌المللی شهرهای پایدار جهان که از دیروز با حضور رئیس بنیاد جهانی انرژی و ۷۲ نفر از نمایندگان شهرهای پایدار جهان به میزبانی یزد، شهر میراث جهانی آغاز شده بود، امروز و در دومین روز خود با اهدای جایزه به طرح‌های برگزیده و معرفی یزد به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان به کار خود پایان داد.

در این روز علی اصغر سمسار یزدی، عضو هیأت علمی دانشگاه یزد و دبیر کانون تفکر آب استان، رضا امر اللهی، رئیس پژوهشکده پرتو فرآیند و جعفر امین مقدم، دبیر کل همایش به ایراد سخن پرداختند و در ادامه طرح‌های برگزیده در بخش‌های زمین (خاک)، آب و آتش معرفی و با اهدای جایزه، تجلیل شدند.

همچنین در روز پایانی این کنفرانس، طرح‌های برگزیده بخش‌های هوا و جوانان معرفی و با اهدای جوایز ویژه شهرها و جوامع پایدار از آنها تجلیل شد.

ولفگانگ نئومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی با اشاره به عضویت ۱۸۲ کشور در این سازمان بین المللی در حاشیه کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان که به میزبانی یزد برگزار شد، در روز گذشته گفته، یزد یکی از شهرهای سرآمد دنیا در زمینه پایداری است.

وی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به سابقه چند هزار ساله یزد، اظهار کرد: ظرفیت‌های یزد در استفاده از انرژی پایدار باید بیش از پیش به مردم جهان معرفی و در تمام دنیا ترویج شود.

وی، بادگیر را یکی از بارزترین ظرفیت‌های استان یزد در حوزه انرژی دانست و افزود: استفاده از بادگیر برای خنک کردن منازل مسکونی بارزترین نماد ظرفیت یزد در استفاده از انرژی پایدار است. در دنیا شهرهای زیادی در زمینه پایداری وجود دارد اما یزد شهری است که سال‌ها در این قضیه پیشتاز بوده است.

نئومن با اشاره به این‌که بیش از ۲۰۰۰ شهر پایدار در سطح جهان عضو بنیاد جهانی انرژی هستند، تصریح کرد: باید تکنولوژی گذشته این شهر را با فناوری جدید امروز ترکیب و انرژی پاک را به همگان عرضه کنیم.

این مسئول با بیان این که ۲۵ هزار طرح زیست محیطی و پایداری در این نهاد آماده تدوین راهکار مختلف برای رفع مشکل زیستی هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه مردم است، نسبت به زمین و محیط زیست اطراف خود حساس باشند که بنابر اظهارات دانشمندان در ۴۰ سال آینده با بحران زیستی محیطی در جهان روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha