• چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 98012812668
  • منبع : نمایندگی قم

فرماندار:

طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در قم تدوین می‌شود

طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در قم تدوین می‌شود

ایسنا/قم فرماندار قم از تدوین طرح جامع پیشگیری از اعتیاد و عملیاتی شدن آن در مدت سه سال در قم خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی حیدری ظهر امروز در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم در سالن جلسات فرمانداری عنوان کرد: اعتیاد یک مساله مهم فرهنگی به شمار می‌رود و همه دستگاه‌ها و مسئولان در جهت پیشگیری از اعتیاد و توجه به برنامه‌های فرهنگی در مقابله با این بیماری، نقش مهمی دارند.

فرماندار قم افزود: در جهت مقابله با اعتیاد باید از ظرفیت‌های دینی و اسلامی بهره گیری شود، چرا که ریشه اعتیاد در ضعف برخی از باورها و انجام رفتارهای نادرست است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های مدیران استان باید به سمت مبارزه با مصرف مواد مخدر و ریشه کن شدن اعتیاد پیش رود، در این زمینه نیازمند یک برنامه ریزی جامع و راهبردی هستیم.

حیدری بیان کرد: اعتیاد یک معضل اجتماعی است و این آسیب مهم اجتماعی، زیبنده قم با توجه به جایگاهی که دارد نیست و باید برای درمان آن چاره اندیشی شود، در این ارتباط قم می‌تواند به عنوان الگویی در سطح کشور در حوزه ریشه کن شدن اعتیاد مطرح باشد.

وی گفت: ایران اسلامی در طول انقلاب، شهدای زیادی را برای مقابله با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده است از این رو در ریشه کن شدن اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باید با عزمی جدی وارد میدان شویم.

فرماندار قم افزود: اعتیاد دارای عوامل مختلفی است از این رو باید به آسیب شناسی پرداخت و ریشه‌های اعتیاد را ارزیابی کرد تا بتوان این آسیب اجتماعی را از میان برد.

وی بیان کرد: آموزش رکن مهمی در کاهش اعتیاد دارد در این خصوص نهادهای آموزشی و به ویژه آموزش و پرورش باید برنامه‌های خود را ارائه دهند، همچنین به ارتقای سطح آگاهی جامعه و فرهنگ سازی داریم که در این راستا هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگی امری ضروری است.

حیدری اظهار کرد: طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در قم تدوین می‌شود، این طرح در مدت سه سال عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند برنامه‌های خود را در حوزه پیشگیری از اعتیاد تا دو هفته آینده ارائه دهند تا به یک برنامه جامع و کارآمد دست یابیم.

فرماندار قم تاکید کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید برنامه محور باشیم تا بتوانیم طرح‌های اثرگذاری را در این حوزه عملیاتی کنیم، توجه داشته باشیم یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی در قم پیشگیری از معضل اعتیاد است.

وی با اشاره به فعالیت ۹ کمپ اعتیاد در قم عنوان کرد: تمامی کمپ‌ها باید طبق استانداردهای لازم و بر اساس نظارت دقیق فعالیت فعالیت داشته باشند.

ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز با تاکید بر اهمیت آگاه سازی جوانان از خطر اعتیاد عنوان کرد: استفاده از طرفیت‌های دینی و به ویژه روانشناسی اسلامی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد داشته باشد.

وی بیان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر یکی از طرح‌های مهم است که نوروز امسال نیز همانند سالهای گذشته اجرایی شد و در این طرح ۱۴۰۰ معتاد در جهت بهبود و ترک اعتیاد، ساماندهی شدند.

در ادامه ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: در سالهای گذشته شهرداری قم اهتمام ویژه ای در ایجاد مراکز ترک اعتیاد با مشارکت پژوهشگران و روانشناسان اسلامی داشته است، اگر همه دستگاه‌های اجرایی به خوبی در حوزه پیشگیری به فعالیت بپردازند بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد رفع می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha