• یکشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98022915138
  • خبرنگار : 71461

حضور ۱۵۲ هنرمند ۱۴ رشته مختلف هنری در نمایشگاه قرآن

حضور ۱۵۲ هنرمند  ۱۴ رشته مختلف هنری در نمایشگاه قرآن

مدیر بخش هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به کار ویژه نمایشگاه قرآن در بخش هنری گفت: امسال ۱۵۲ هنرمند به نام در نمایشگاه حضور دارند. امسال بخش آکساسوآر و فیلم ما نسبت به سال قبل متفاوت بوده است.

علی تن در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های کمیته هنری در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تاکید بر این موضوع که امسال حدود ۱۵۲ هنرمند در بخش هنری نمایشگاه شرکت کرده‌اند اظهار کرد: آثار هنرمندان درجه یک در ۱۴ رشته مختلف جمع‌آوری شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است که این رشته‌ها عبارتند از؛ خوشنویسی، نقاشی، خطاطی، عکاسی، کاریکاتور، نگارگری، گل و مرغ، تهذیب، حوزه صنایع دستی، میناکاری، معرق‌کاری (فیروزه)، سوخته‌کاری، آثار حجمی، مجسمه و … از جمله مؤلفه‌های ما برای این که هنرمندان در این دوره از نمایشگاه حضور داشته باشند این بود که آثار جدید به ویژه در هنرهای تجسمی ارائه بدهند. نقاشی و خوشنویسی را هر ساله داریم امسال تلاش کرده‌ایم از اساتید و هنرمندانی که آثار جدید و مرتبط با حوزه قرآن و عترت دارند بهره ببریم.

وی خاطر نشان کرد: امسال بخش آکساسوآر و فیلم ما نسبت به سال قبل متفاوت بوده است. تلاش کرده‌ایم عکس‌های پشت صحنه فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی را در این دوره از نمایشگاه ارائه بدهیم. به اضافه اینکه لباس‌ها و آکساسوآر فیلم‌های دینی و پخش فیلم هم در بخش هنری داریم. اساتیدی همچون عبدالله محرمی در بخش نگارگری، سعید نقاشیان در بخش خوشنویسی، استاد فلاح، شولی و … را در این دوره از نمایشگاه پخش هنری حضور داشته‌اند. کار ویژه امسال ما در حوزه فیلم و بهره‌گیری از اساتید پیشکسوت و بنام است. ما از هر فیلم سینمایی و یا سریال ۴۵ دقیقه تدوین و منتخب آن را روی پرده نمایش می‌دهیم. آکساسوآر ما از فیلم مختار و مریم مقدس است که در نمایشگاه برای بازدید عموم قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha