• سه‌شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98023116587
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

تولیدات باغی کرمانشاه به 430 هزار تن می رسد

تولیدات باغی کرمانشاه به 430 هزار تن می رسد

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش تولیدات باغی استان ظرف سه سال آینده به ۴۳۰ هزار تن خبر داد.

نوربخش حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه توسعه باغات مدرن با هدف افزایش میزان تولیدات باغی در برنامه استان است، گفت: با توسعه باغات مدرن شاهد جهش در افزایش تولیدات باغی استان خواهیم بود.

وی با اشاره به بالا بودن میانگین تولید در باغات مدرن در مقایسه با باغات سنتی، تصریح کرد: متوسط عملکرد در باغات سنتی کمتر از ۱۰ تن در هکتار است، اما در باغات مدرن به حدود ۵۰ تن در هکتار می‌رسد، لذا با توسعه باغات مدرن جهش در تولیدات باغی استان را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش پنج هزار هکتاری سطح باغات مدرن استان ظرف سه سال آینده، افزود: بخشی از این باغات شامل نخلستان‌ها و باغات مرکبات زرد همچون لیموترش خواهد بود که در شهرستانهای گرمسیری استان ایجاد خواهند شد و بخش دیگر آن نیز به باغات انگور، سیب و… اختصاص خواند داشت که در شهرستان‌های معتدل و سردسیر استان احداث می‌شوند.

حاتمی با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای احداث باغات مدرن در استان هستیم، گفت: مقدمات اولیه برای ایجاد باغ مدرن در شهرستانهای گرمسیری استان با مشارکت روس‌ها انجام گرفته است.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای اصلاح و احیای ۱۵ هزار هکتار از باغات سنتی استان ظرف سه سال آینده، افزود: این اقدام نیز افزایش میزان تولیدات باغی استان را به همراه خواهد داشت.

حاتمی افزود: میزان تولیدات باغی استان کرمانشاه ظرف سه سال آینده و با احداث باغات مدرن و اصلاح و احیای باغات سنتی به ۴۳۰ هزار تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در استان حدود ۴۰ هزار هکتار باغ داریم، گفت: هم اکنون سالانه ۲۵۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

وی ادامه داد: دو شهرستان صحنه و دالاهو بیشترین باغات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده‌اند.

حاتمی اضافه کرد: استان کرمانشاه در حال حاضر رتبه ۲۵ کشور را از حیث تولیدات باغی در کشور دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha