• چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 98030100405
  • خبرنگار : 71461

قرآن؛ تنها کتاب موجود در اردوگاه اسرای ایرانی

قرآن؛ تنها کتاب موجود در اردوگاه اسرای ایرانی

برنامه شب گذشته «ماه بهشت» میزبان غلامرضا ادریسی آزاده و خادم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره‌های مخاطبان قرآنی تلویزیون است، شب گذشته میزبان غلامرضا ادریسی آزاده و خادم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

ادریسی درباره جنگ تحمیلی ایران و عراق و حضورش در این عرصه گفت: ۱۷ ساله بودم که جنگ آغاز شد و من هم همانند دیگر مدافعان وطن راهی جبهه‌ها شدم، حدود ۸ ماه سابقه حضور در جبهه را داشتم تا اینکه در سال ۶۱ اسیر شدم.

وی ادامه داد: به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم اسارت بود اما اسارت یک مبارزه بود و باید گفت جبهه ما تغییر کرد و ما در دل دشمن رفته بودیم. خداوند به اسرا فقط صبر و مقاومت داد تا بتوانیم آن روزها را تحمل کنیم و ۸ سال در اسارت بودم و به ایمان نیاز داشتیم تا بتوانیم به پشتوانه همین ایمان خود را سر پا نگه داریم.

وی عنوان کرد: در اردوگاه عراق فقط کتاب قرآن کریم در اختیار ما قرار می‌دادند و حق داشتن هیچ گونه کتاب ادعیه و دعا را نداشتیم.

ادریسی درباره روزه گرفتن در اردوگاه‌های اسرا گفت: روزانه مقدار بسیار کم به ما غذا می‌دادند به طوری که خود عراقی‌ها عنوان می‌کردند چیزی می‌دهیم که فقط زنده بمانید و ما در ماه مبارک رمضان همان غذا را برای سحر نگه می‌داشتیم تا بتوانیم روزه بگیریم.

وی افزود: سال ۶۴ من و تعدادی از بچه‌ها را به اردوگاه تکریت انتقال دادند، تکریت سخت‌ترین اردوگاه است زمانی که از اتوبوس پیاده شدیم تونلی درست کرده بودند و مأموران اردوگاه با کابل از ما استقبال می‌کردند و روزهای سختی را سپری کردیم.

ادریسی درباره روزهای تلخ و شیرین اسارت بیان کرد: شیرینی اسارت زمانی بود که از پیروزی عملیات‌ها با خبر می‌شدیم چراکه عراقی‌ها با پیروزی ما ناراحت بودند و ما متوجه می‌شدیم اما تلخ‌ترین خبر رحلت امام خمینی بود واقعاً برای ما شنیدن این خبر سخت بود.

وی در پایان گفت: سال ۹۰ توفیق نصیب من شد به عنوان خادم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور داشته باشم و هم اکنون خادم افتخاری هستم و روزهای سه‌شنبه را به خاطر دعای توسل برای خدمت انتخاب کردم.

«ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha