• شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98032511350
  • منبع : نمایندگی گیلان

آواز و زیبایی سهره‌های رودبار مورد طمع شکارچیان متخلف

آواز و زیبایی سهره‌های رودبار مورد طمع شکارچیان متخلف

ایسنا/گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: زیبایی رنگ و نغمه های خوش این پرنده باعث شده تا از این دست متخلفان، با دام گستری و تعبیه تور در منطقه این پرندگان، اقدام به صید و فروش آن کنند.

‌به گزارش ایسنا، رامین حسین زاده با اشاره به اینکه صدای جنگل یکی از لذت بخش ترین موسیقی‌های طبیعی است که علاوه بر احساس آرامش باعث پالایش روح و جان هم می‌شود، گفت: بخشی از این سمفونی زیبای جنگل، مدیون سهره ها با صدای دلنشین است.

وی افزود: زیبایی رنگ و نغمه‌های خوش این پرنده باعث شده تا از این دست متخلفان، با دام گستری و تعبیه تور در منطقه این پرندگان، اقدام به صید و فروش آن کنند.

حسین زاده ادامه داد: یک متخلف حیات وحش که بارها اقدام به تورگستری و زنده گیری پرنده سهره در مناطق شهرستان رودبار می‌کرد، توسط محیط بانان رودبار دستگیر و پس از بازجویی و تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: این متخلف در هفته گذشته نیز در حالی که کلیه ادوات صید خود را که اعم از تور، قفس‌های زنده گیری و تعداد ۶ قطعه پرنده سهره بود را بر جای گذاشته بود متواری شده و به خیال خام خود توانسته از چنگال قانون بگریزد.

وی تصریح کرد: در همین راستا، شناسایی و دستگیری این متخلف در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت که بعد از شناسایی این متخلف و کشف محدوده فعالیت جدید وی، امروز مأمورین این اداره مجدداً وی را در حال ارتکاب به جرم و صید پرنده سهره در یکی از مناطق این شهرستان به دام انداختند.

حسین زاده در وصف پرنده سهره گفت: سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می‌گراید که صدای بسیار دلنشینی دارد.

حسین زاده درخصوص سرنوشت پرنده‌های مکشوفه گفت: از متخلف یاد شده مجموعاً تعداد ۱۱ قطعه پرنده زنده سهره کشف شد که بعد از تیمار مختصر، رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند. همچنین ادوات صید که شامل تورها و تعداد زیادی قفس بود نیز کشف و ضبط شد.

حسین زاده تصریح کرد: مراحل بازجویی از متخلف انجام و برای وی پرونده حقوقی تشکیل شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha