• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98041507453
  • منبع : نمایندگی کرمان

برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان

برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی، از برنامه‌های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا علیه‌السلام در ۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری در کرمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا علیزاده امروز (۱۵ تیرماه) در نشستی خبری اظهار کرد: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه‌های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا علیه‌السلام ۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

او با اشاره به این‌که در آستانه برگزاری ربع قرن جشنواره ملی شعر رضوی هستیم، افزود: خدا را شاکر هستیم که به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت‌های دینی فرهنگی در راستای سیره ائمه علیهم‌السلام و قدردانی از هنرمندان پدیدآورنده این آثار قدم‌های موثری برداریم.

علیزاده بیان کرد: جشنواره ملی شعر رضوی از باسابقه‌ترین جشنواره های حوزه ولایی است که در موضوع ائمه به ویژه امام رضا علیه‌السلام است.

او با اشاره به روند اعلام فراخوان و دریافت آثار بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی گفت: تا هفتم تیرماه جاری مهلت ارسال آثار بود که آثار کیفی مناسبی در سه بخش شعر کلاسیک، سپید و ترانه (که امسال به جشنواره اضافه شد) به دبیرخانه واصل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این‌که ۷۶۱ اثر به دبیرخانه جشواره واصل شده که ۳۷۵ اثر در حوزه شعر کلاسیک، ۲۵۰ اثر در حوزه شعر سپید و ۱۰۵ اثر در حوزه ترانه بوده است افزود: در مرحله اول ۷۵ اثر و در مرحله نهایی ۲۰ اثر انتخاب شده که میهمانان برگزیده جشنواره خواهند بود و از ۹ نفر تقدیر خواهد شد.

علیزاده با اشاره به این‌که دبیر تخصصی جشنواره سیدعلی میرافضلی از شاعران کرمانی است، بیان کرد: در سال گذشته بحث انتقال جشنواره به استان دیگری در راستای سیاست‌های جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام مطرح بود که با دستور وزیر و همراهی مدیرعامل بنیاد امسال جشنواره در کرمان تثبیت شد.

او اظهار کرد: در جشنواره امسال از سیدجواد جعفری که نخستین دوره جشنواره را در سال ۷۲ برگزار کرده و همچنین از عبدالجبار کاکایی و محمدعلی بهمنی از داوران جشنواره و شاعران برجسته کشور تجلیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره شعر رضوی استان کرمان رویدادی خودجوش و برخاسته از متن شاعران و ادیبان استان کرمان بوده و به صورت دستوری برگزار نشده است.

او خاطرنشان کرد: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر ضوی ۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری در کرمان برگزار می شود و مراسم اختتامیه روز سه‌شنبه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی خواهد بود.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha