• یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 98050603023
  • منبع : ستاد کل نیروهای مسلح

آیین اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح برگزار شد

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: اگر گروه های موزیک فعالیت نداشته باشند، عظمت و ابُهت رژه‌های نیروهای مسلح احساس نمی‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل  از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع، دکتر علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس امروز ۶ مرداد ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح اظهار کرد:  ۱۰ جشنواره ملی و بین‌المللی در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تدارک دیده شده که هر کدام در یک حوزه منشأ خیر و برکت است.

وی ادامه داد:جشنواره فانوس شامل تولیدات هنر و سینمایی استان‌ها، جشنواره رسام مجموعه تولیدات کوتاه بخش بین الملل مقاومت، جشنواره ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح، جشنواره موسیقی و سرود دانش‌آموزی، جشنواره تئاتر دانشجویی و جشنواره بین‌المللی ترامپیسم از جمله اینهاست که گام بلند و موثری در کشور ایجاد کرد، هر یک از این جشنواره‌ها بخشی از ماموریت‌های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس را تعریف می کند.

دکتر جعفری تاکید کرد: یکی از خلأهایی که در طراحی جشنواره‌ها احساس شد، مغفول ماندن گروه‌های موزیک و یا گروه‌های نظام بود چرا که نقش گروه‌های موزیک در دوران دفاع مقدس در همه رژه‌ها و همایش ها به خوبی قابل لمس است. اگر گروه های موزیک فعالیت نداشته باشند، عظمت و ابُهت رژه نیروهای مسلح احساس نمی شود.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بیان کرد: بخشی از نشاط، بهجت و روح حماسی نیروهای مسلح به دلیل اثرات هنری و حماسی گروه های موزیک است که با نواختن نواهای حماسی و بهره گیری از ادبیات فاخر ایرانی شور آفرینی می‌کنند و این ظرفیت عظیمی است که می‌تواند عزتمندانه حرکت موسیقی حماسی و انقلابی را تبلیغ کند.

دکتر جعفری گفت: تجربه بسیار خوبی در سال گذشته به دست آمد و در دهه فجر سال ۹۷، در میدان آزادی  ۱۳۹۷ نفر  سرود  «چهل  فجر شکوه»  و در سالروز ورود امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن ماه ۴۰ گروه موزیک نیروهای مسلح در ۴۰ نقطه تهران و برخی از استان‌ها سرود «خمینی ای امام» را نواختند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  با اشاره به اینکه در اولین دوره جشنواره با مسئولیت سرهنگ زهدی یک حرکت مبنایی شروع شد گفت: در نیروهای مسلح موسیقی حماسی و رزم نوازی مورد توجه قرار گرفت و بخشی از آن خلاء ها جبران شد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اشاره به اینکه از جمله کارهای خوبی که انجام شده تهیه یک کار مشترک برای همه گروه‌های موزیک شرکت کننده در دوره اول و دوم جشنواره فتح است بیان کرد: امسال اثر مشترک با عنوان «گام دوم» برای یگان های موزیک آماده شده است.

وی با بیان اینکه دومین دوره جشنواره با حضور و همکاری سرهنگ امجدیان و آقای محدثی خراسانی برگزار شد، در پایان خاطرنشان کرد: امروز از پوستر سومین جشنواره ترنم فتح رونمایی می شود و در هفته دفاع مقدس مرحله استانی،  در دهه مبارک فجر مرحله منطقه ای و در اردیبهشت ماه سال آینده مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز با بیان اینکه باید یگان های موزیک تقویت شوند، بیان کرد: فعالیت آنها قابل تحسین است اما باید بیشتر به نقش آنها توجه شود چون نقش گروه های موزیک در نیروهای مسلح تاکنون مغفول مانده است. از سوی دیگر بسیاری از مراسم ها با حضور گروه های موزیک شکل می گیرد و باعث وجد می‌شود.

 کارگر با اشاره به اینکه شور جوانی در گروه‌های موزیک نمایان می شود، گفت: با شروع عملیات‌ها و کسب موفقیت در دوران دفاع مقدس مارش پیروزی از رادیو پخش می شدکه منجر به افزایش روحیه در میان رزمندگان می‌شد.مردم نیز در پشت جبهه با شنیدن مارش متوجه پیروزی رزمندگان در میدان‌های نبرد می شدند.

وی با بیان اینکه باید یگان‌های موزیک تقویت شوند، بیان کرد: فعالیت آنها قابل تحسین است اما باید بیشتر به نقش آنها توجه شود. بحث تئوریک نیز می تواند به این جشنواره افزوده شود و شرکت کنندگان مقاله های مرتبط با این حوزه را ارائه دهند.

وی پیشنهاد کرد:گروه هایی خارج از نیروهای مسلح در این جشنواره حضور پیدا کنند و حتی از کشورهای اسلامی در دوره های بعدی دعوت شود تا در این رقابت شرکت کنند.

در پایان مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ترنم فتح، پوستر سومین دوره این جشنواره رونمایی شد و  3 گروه برتر از هفت گروه مرحله کشوری این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha