• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98051608396
  • خبرنگار : 71461

در یک دیدار عنوان شد

تاکید بر ضرورت تقویت دانشگاه مذاهب اسلامی

تاکید بر ضرورت تقویت دانشگاه مذاهب اسلامی

در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیات همراه با استاندار هرمزگان بر ضرورت تقویت این دانشگاه تاکید شد.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری - رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی - و هیات همراه صبح امروز (چهارشنبه، ۱۶ مرداد) در جریان سفر به بندرعباس با حضور در استانداری هرمزگان با همتی- استاندار هرمزگان - دیدار و در خصوص فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری با معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی و ضرورت تقویت آن به عنوان مرکز علمی و آکادمیک در مبارزه با تکفیر و افراط‌گرایی به عنوان یکی از تدابیر مقام معظم رهبری در تاسیس این دانشگاه گفت: شرایط ساختمان ساختمانی و زیرساختی واحد هرمزگان دانشگاه مذاهب اسلامی در شأن و زیبنده این استان نیست و به این منظور نیازمند حمایت مسئولان استانی در توسعه و تقویت این واحد و تبدیل آن به پردیس بین‌المللی هستیم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه تاسیس این دانشگاه با درایت رهبر معظم انقلاب بوده است گفت: دانشجویان از مذاهب مختلف اسلامی در این دانشگاه تقریب علمی و عملی را در فضای علمی و آکادمیک و در کلاس درس و خوابگاه یاد می‌گیرند و این در راستای آشنایی و تلطیف قلوب نسبت به همدیگر بسیار موثر است.

او تاکید کرد: امیدواریم دانشگاه مذاهب اسلامی با این شتاب و روندی که در پیش گرفته همان‌طور که مقام معظم رهبری انتظار دارند، مرجعیت علمی را در اختیار بگیرد.

در ادامه این دیدار همتی - استاندار هرمزگان - نیز با تمجید از فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی، تاکید کرد: ما هرگونه حمایت لازم را انجام می‌دهیم تا این دانشگاه یک ساختمان آبرومند و خوب و فضای آموزشی مناسب در استان بسازد و در خدمت به تقریب و وحدت اسلامی باشد.

او با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در عرصه مبارزه با افراط و تکفیر همین کاری است که دانشگاه مذاهب اسلامی انجام می‌دهد، اظهار کرد: مطمئناً راه و روش‌های علمی و آکادمیک در این زمینه جواب می‌دهد و در مقابله با افراط و تکفیر موثر است که دانشگاه مذاهب اسلامی در این عرصه کار می‌کند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: ما کار دانشگاه مذاهب اسلامی را امنیت درازمدت و پایدار می‌دانیم و معتقدیم اگر ما کار نکنیم دشمنان کار خواهند کرد، لذا از این دانشگاه و اهداف و فعالیت‌های آن حمایت کرده و به دستگاه‌های زیرمجموعه نیز در این خصوص ابلاغ خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha