• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98052813699
  • منبع : نمایندگی مرکزی

بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از موزه شهاب سنگ نراق

بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از موزه شهاب سنگ نراق

ایسنا/مرکزی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از موزه شهاب سنگ نراق در شهرستان دلیجان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اصغر مونسان در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی با حضور در شهرستان دلیجان و شهر نراق، از موزه شهاب سنگ نراق بازدید کرد.

افتتاح تعدادی از پروژه های گردشگری استان مرکزی، بازدید از بیت تاریخی امام راحل در خمین، دیدار با هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و اهدای نشان ملی یونسکو به تعدادی از هنرمندان، بازدید از بیمارستان سینا به عنوان یکی از پایگاه های توریسم سلامت و افتتاح دستگاه پرتو درمانی این بیمارستان و بازدید از مسجد جامع ساوه از دیگر برنامه های مونسان در سفر یک روزه به استان مرکزی است.

گفتنی است، موزه شهاب سنگ نراق به دنبال سقوط یک شهاب سنگ در این شهر تاسیس شد و تعدادی از شهاب سنگ های فرود آمده در جهان در این موزه جمع‌آوری شده است.

شهاب سنگ نراق به وزن دو کیلو و ۹۰۰ گرم در بامداد 28 مردادماه سال 1353 بر روی سالن مدرسه در حال احداث شهر نراق افتاد که این سقوط حفره ای به قطر ۳۰ سانتیمتر بر روی سقف سالن ایجاد کرد.

بخشی از این شهاب سنگ به دانشگاه ژئوفیزیک تهران و بخشی به دانشگاه آخن تحویل شد و بخشی از آن در محل فرود اولیه(آزمایشگاه دبستان معصومی نراق) در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

براساس مطالعات انجام شده شهاب سنگ نراق از نوع کندریتی است که از جهت شمال شرق سقوط کرده است و طبق بررسی ها این شهاب سنگ که جنس آن از سیلیس است 13 میلیون و 700 هزار سال پیش از سنگ مادر جدا شده و پس از سرگردانی در فضا در 28 مرداد 1353 در سالن مدرسه معصومی این شهر فرود آمد.

نتایج تحقیقات صورت گرفته در خصوص شهاب سنگ نراق در مجلات معتبر جهان از جمله ناسا و اخبار شهاب سنگ‌ها به اسم شهاب سنگ آسمانی نراق توسط محققان کشورهای بلژیک، آلمان، پرتغال و آمریکا چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha