• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98060502733
  • منبع : نمایندگی اردبیل

آغاز بکار اولین کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل

آغاز بکار اولین کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل

ایسنا/اردبیل اولین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ارژنگ عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اظهار کرد: نقش منابع طبیعی تجدیدشونده در زندگی امروزی قابل انکار نیست و باید به این مسئله دقت و توجه شود. 

وی اضافه کرد: امروزه با افزایش جمعیت دامنه فشارهای انسان بر منابع طبیعی و محیط زیست افزایش یافته و این در حالی است که بسیاری از منابع مالی مردم از طریق منابع طبیعی تامین می‌شود.

عزیزی افزود: مشکلات زیست محیطی نتیجه بی‌توجهی به محیط زیست است و باید با محیط زیست و منابع طبیعی آشتی کنیم. 

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی و نقش آن در سلامت روانی افراد، گفت: همه فعالیت های صیانت از محیط زیستی و حفاظت از منابع طبیعی برای ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم است. 

وی با بیان اینکه هر اندازه صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست انجام شود به همان اندازه به محصولات غذایی سالم دست پیدا می کنیم، ادامه داد: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی ما را به مسیر زندگی سالم هدایت می‌کند. 

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: رتبه این دانشگاه در رتبه بندی سالیانه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) هشت پله ارتقا داشته است و همچنین تولیدات علمی دانشگاه در یک سال گذشته بر مبنای گزارش پایگاه‌های استنادی Scopus و Web of Science به ترتیب ۵۵ و ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۱۵۰ درصدی همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۲۳۸ رشته این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. 

حبیبی ادامه داد: امسال تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به ۴۰۰ نفر افزایش پیدا می کند و در شرایط فعلی حدود ۴۵ درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای مرتبه علمی دانشیاری و استاد هستند.

اکبر قویدل رئیس اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست گفت: این کنفرانس از سال ۱۳۹۲ برگزار می شود و امسال برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست از اول تاریخ بشریت دارای اهمیت بوده اما در سال های اخیر به دلیل آلایندگی های محیط زیستی و به خطر افتادن حیات بشری بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. 

قویدل با اشاره به اینکه در کنفرانس های علمی آخرین یافته های محققان به جامعه تبیین می شود، تصریح کرد: تبادل نظر بین اساتید، پژوهشگران و صاحبنظران از دیگر اهداف برگزاری کنفرانس است.

رئیس اولین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست افزود: در این کنفرانس دو هدف علمی و فرهنگسازی را دنبال می کنیم که در بحث فرهنگ سازی استفاده از پکیج های قابل بازیافت و عدم چاپ کاغذی گواهینامه ها و مقالات پوستری از جمله ابتکارات فرهنگ سازی در این کنفرانس بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha