• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 98060603377
  • خبرنگار : 71625

انتشار آلبومی برای آشتی نسل جوان با تنبور

انتشار آلبومی برای آشتی نسل جوان با تنبور
عکس تزیینی است

آلبوم «مهرانه‌های ماه» اثری از گروه موسیقی «روچَن» پنجشنبه هفتم شهریور ماه ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس فرهنگی سینمائی هنر شهر آفتاب شیراز رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی قلی‌پور ـ موسیقیدان و نوازنده تار ـ درباره این آلبوم گفت: این آلبوم دارای هفت قطعه در حوزه موسیقی مقامی است و سازهای تنبور و دف درآن محوریت دارند. همچنین «حسین رضائی نیا» با ساز دف و سازهای کوبه‌ای در این آلبوم حضور برجسته‌ای دارد. علی رضائی و علیرضا تذکر نیز به عنوان تنبور نوازان و حسین جعفری نیز به همراه دو نفر نام برده به عنوان هم آوایان در این آلبوم شرکت داشته‌اند.

قلی‌پور قطعه سودای دلبر را که براساس یک آهنگ فولکلور کردی تنظیم و اجرا کرده است، یکی از قطعات برجسته آلبوم «مهرانه‌های ماه» عنوان کرد و گفت: برای این قطعه از ساز آیینی تنبور براساس شعر نو بهره برده‌ایم.

او همچنین به استفاده از ریتم‌های ۱۰ و ۱۶ ضربی موسیقی کردی، ریتم‌های آئین سماع و مقامات تنبور در این آلبوم اشاره کرد و گفت: جملات ساز تنبور بنا به ویژگی موسیقی آئینی که در آن از این ساز استفاده می‌شود، خیلی تکراری است. به همین دلیل، ضمن حفظ هویت و ماهیت اصیل این ساز، سعی کردیم تا آنجا که این ساز جای انعطاف دارد و باعث سوق یافتن شیوه نوازندگی‌مان به سمت سازهای موسیقی غربی نشود، تنوعی در ریتم‌ها و جمله بندی‌ها ایجاد کنیم تا این ساز برای نسل جوان قابل پذیرش‌تر و جذاب‌تر شود. درواقع، با تلفیق ریتم‌ها و فضاهای تازه، سعی کردیم پویائی خاصی در نوازندگی این ساز ایجاد کنیم تا مخاطب جوان ارتباط بهتری با این ساز اصیل آئینی پیدا کند.

علاقمندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به کافه موسیقی گوشه واقع در پردیس فرهنگی سینمائی هنر شهر آفتاب شیراز به نشانی شیراز، انتهای بلوار دکترحسابی، روبروی شهرک گلستان، ابتدای شهرک صدرا، مجتمع بزرگ خلیج فارس، بلوک ۷ مراجعه کنند.

آلبوم مهرانه‌های ماه به آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی مجتبی قلی‌پور و دف‌نوازی حسین رضایی‌نیا منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha