• پنجشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98060703743
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی تاکید کرد؛

بانک کشاورزی سهامدار خوبی برای آذراب نیست/ضرورت تامین نقدینگی ۳۰ میلیاردی برای هپکو

بانک کشاورزی سهامدار خوبی برای آذراب نیست/ضرورت تامین نقدینگی ۳۰ میلیاردی برای هپکو

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: سوءمدیریت وحشتناک در شرکت آذرآب رخ داده و این شرکت به حال خود رها شده است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: مدیرعامل اسبق این شرکت علیرغم زحمات زیادی که متحمل شد، از سمت خود استعفا داد و مدیرعامل بانک کشاورزی نیز که ۳۰ درصد از سهام را در اختیار دارد بنگاه دار خوبی نیست و این شرکت را رها کرده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شرکت وجود دارد پیشنهاد می‌شود که سهام بانک کشاورزی در بورس عرضه شود و به یک فرد دارای صلاحیت واگذار شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: پیشنهاد دوم این است که هفته آینده جلسه‌ای با حضور مدیرعامل مپنا و سایر اعضا در دفتر وزیر برگزار و آذرآب تعیین تکلیف شود، تلاش ما بر واگذاری آذرآب به مپنا است‌ .

آقازاده تصریح کرد: در حال حاضر آذرآب حدود ۲۳ میلیون سفارش دارد که تنها درگیر ضمانتنامه است و در صورت تامین این ضمانت‌نامه مشکل آذرآب برای دو سال آینده رفع خواهد شد .

وی در خصوص هپکو ادامه داد: اگر قرار بر واگذاری هپکو است باید ظرف ۴۸ ساعت آینده سازمان خصوصی سازی مدیر یا شرکت مورد اعتماد خود را معرفی کند چراکه در حال حاضر هیچکس درخصوص هپکو پاسخگو نیست. مدیر باید مورد تائید خصوصی سازی باشد چراکه سهامدار به سازمان خصوصی سازی وکالت داده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در حال حاضر نیازمند تامین نقدینگی ۳۰ میلیاردی برای پرداخت حقوق کارگران هپکو هستیم، از وزیر درخواست تامین این نقدینگی را داریم چراکه در استان هیچ منبعی برای تامین این نقدینگی وجود ندارد.

آقازاده اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ممکن است سوءاستفاده‌های سیاسی از این شرایط انجام شود. جریاناتی که اتفاق افتاده کم کم در حال تبدیل شدن به حریانات سیاسی است بنابراین فعلا باید کف درخواست کارگران که پرداخت حقوق است محقق شود .

وی در خصوص تجمعات چند روز اخیر کارگران هپکو با بیان اینکه کارگران را درک می‌کنیم گفت: از این تجمعات گله مند هستیم، هیچ جای کشور دیده نشده که برای حقوق به تعویق افتاده ریل یا راه شریانی را ببندند. با توجه به اینکه خط قرمز نظام جمهوری اسلامی بستن هر نوع شریان رفت و آمد است در نتیجه در شورای تامین به تصویب رسیده که اگر از این پس راهی بسته شود، برابر قانون برخورد لازم انجام خواهد شد البته از طرف دیگر پیگیر رفع مشکلات کارگران و واحدهای تولیدی هستیم. در همین چند روز اخیر با سختی منابعی مشخص شده و از محل این منابع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق به کارگران پرداخت شده که البته دیگر منابعی برای تامین حقوق در استان وجود ندارد .

به گزارش ایسنا، سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز در پاسخ به تاکید استاندار مبنی بر اینکه تا ۴۸ ساعت آینده باید فرد یا گروه مورد اعتماد خصوصی‌سازی برای واگذاری هپکو مشخص شود، گفت: برای واگذاری هپکو سازمان خصوصی‌سازی را کنار بگذارید و از طرف وزارت اقتصاد اقدام کنید. موضوع هپکو پیچیده و بحث‌های زیادی در این خصوص انجام شده است.

خانی بیان کرد : واگذاری هپکو به خاتم الانبیا نیازمند مصوبه سران سه قوه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha