• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98060904331
  • منبع : نمایندگی یزد

شرایط اقتصادی خانواده‌ها موثر بر شیوع کودک‌آزاری

شرایط اقتصادی خانواده‌ها موثر بر شیوع کودک‌آزاری

ایسنا/یزد رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودک آزاری در خانواده‌های با شرایط اقتصادی ضعیف‌تر شیوع بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا، «سیدمحسن فلاح» با اشاره به تحلیل آماری پرونده‌های پذیرش شده کودک‌آزاری در اورژانس خدمات اجتماعی شهرستان میبد در سال گذشته، اظهار کرد: طی سال گذشته تعداد 41 مورد کودک آزاری در مرکز اورژانس اجتماعی میبد پذیرش شده که تعداد موارد مرتبط با دختران قریب 56 درصد و در رابطه با پسران 44 درصد بوده است.

وی افزود: بیشترین درصد پذیرش شده کودک آزاری‌ها مربوط به سنین شش تا 12 سال بوده که نتایج آماری نشان می‌دهد بیشترین نوع آن در رتبه اول جسمی، رتبه دوم روانی و پایین‌ترین نوع در بین سه مورد کودک آزاری، از نوع غفلت و مسامحه بوده است.

فلاح با اشاره به  تحقیقات انجام شده  در بین کودک آزاری‌های پذیرش شده میبد، اظهار کرد: بیشتر از 50 درصد کودکان توسط پدر آزار دیده‌اند که  اکثر آزاردهندگان در رده سنی 30 تا 35 سال بوده‌اند.

رییس بهزستی میبد تصریح کرد: وضعیت اقتصادی اکثر خانواده‌هایی که در آنها کودک‌آزاری اتفاق افتاده، ضعیف بوده و خانواده‌های با وضعیت اقتصادی متوسط در رده‌ی بعدی قرار دارند.

وی با بیان این که بیش از 50 درصد از خانواده‌هایی که در آنها کودک آزاری روی داده، بومی شهرستان میبد بوده‌اند، گفت: کودک‌آزاری‌های پذیرش شده در سال گذشته نشان می‌دهد که اکثر کودکان آزاردیده از لحاظ جسمی و روانی مشکلی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: از طرفی بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین رفتارهای آسیب‌رسان فرد آزاردهنده به ترتیب اعتیاد، کم تحملی در برابر مشکلات و افسردگی و پرخاشگری است و تقریباً 66 درصد کودکان آزار دیده در برابر کودک آزاری خود اقدامی انجام نداده‌اند ولی 15 درصد کودکان از مدرسه درخواست کمک داشته‌اند.

فلاح بیان کرد: مشاوران و مددکاران اورژانس خدمات اجتماعی میبد جهت کاهش این آسیب اجتماعی اقداماتی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، مشاوره با خانواده‌ها و غیره با همکاری حوزه پیشگیری انجام داده‌اند.

این مسئول در پایان نیز متذکر شد: کودک آزاری، هرگونه آسیب جسمانی یا روانی، سوء استفاده جنسی و رفتارهای خشونت آمیز با کودک توسط فردی که مسئولیت رفاه کودک را برعهده دارد، تعریف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha