• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98061005168
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رتبه 17 آذربایجان شرقی در زمینه فضای کسب‌وکار

رتبه 17 آذربایجان شرقی در زمینه فضای کسب‌وکار

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی به رتبه 17 استان در زمینه فضای کسب‌وکار اشاره کرد و گفت: شاید این رتبه در مقایسه با استان ‎ های هم‌تراز، رتبه بدی نباشد، اما باید توجه داشت که تبریز شهر اولین‌ها و پیشگام در عرصه تجارت و اقتصاد است و انتظارها از آن بالاست .

 به گزارش ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با جدیت با کارکنان متخلف برخورد کنند تا تخلفات آنها به پای دولت و نظام نوشته نشود . 

  

وی افزود: مدیران استان افرادی دلسوز و پرتلاش هستند، اما به نظر می‌رسد که در مواردی همراهی لازم از سوی بدنه دستگاه‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد و تخلفاتی در دستگاه‌ها انجام می‌شود که نارضایتی مردم را به دنبال دارد . 

  

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌ها باید با جدیت با تخلفات اداری برخورد کنند تا این تخلفات موجب نارضایتی مردم نشده و مردم خطای یک کارمند را به پای دولت و نظام ننویسند . 

  

  

پورمحمدی با تأکید بر بازنگری و رفع ایرادهای سند تدبیر توسعه استان، گفت: یکی از هسته ‎ های مهم این سند، بهبود فضای کسب‌وکار است که به جد دنبال می ‎ شود . 

  

وی همچنین با اشاره به نظام پایش و ارزش‌یابی سند تدبیر توسعه، بر ایجاد نظام دقیق اجرای برنامه ‎ های این سند تاکید کرد . 

  

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، بر تشکیل جلسات شورای گفت‌وگو و سایر شوراها و کارگروه‌های استانی با دستورجلسه مشخص، اظهار داشت: گزارش‌دهی در جلسات باید کاهش یافته و گزارش‌ها قبل از جلسه توسط اعضا مطالعه شود . 

  

وی با تاکید بر این که باید جلسات خروجی قابل قبول داشته باشند، گفت: کمیت جلسات مهم نیست؛ مهم این است که تلاش کنیم جلسات با دستور، هدف و مصوبات قابل قبولی برگزار شود . 

  

استاندار آذربایجان ‎ شرقی همچنین با اشاره به کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در بانک‌ها مشکل تأمین مالی وجود ندارد؛ بنابراین افزایش نقدینگی توسط بانک ها را در 6 ماهه دوم توصیه می ‎ کنیم و به شرط اینکه حساب و کتاب واحد تولیدی مشخص باشد، نقدینگی مورد نیاز آنها تامین شود . 

  

وی با بیان این که استان آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از واحدها تولیدی صنایع غذایی از حساسیت بالایی در تأمین موادی مانند شکر برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر با صحبت‌هایی که انجام شده است مشکل شکر در استان وجود ندارد . 

  

ارائه برنامه اجرایی سند تدبیر توسعه استان، پیشنهادهای انجمن صنایع غذایی استان مرتبط با رفع موانع کسب و کار، موضوع «لزوم پایش صنایع استان با مشارکت تشکل ‎ های بخش خصوصی استان»، مشکلات اجرای بازآفرینی شهری و نوسازی بافت ‎ های فرسوده و پیشنهاد تسهیل تامین مالی صنایع کوچک و متوسط از طریق اصلاح بخشنامه بانک مرکزی از جمله موارد مطرح در این جلسه بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha