• سه‌شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98061206427
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی:

بیش از 50 درصد شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد سینما هستند

بیش از 50 درصد شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد سینما هستند

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی از بهره‌برداری سینمای تربت‌حیدریه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد شهرستان‌های استان فاقد سینما هستند و برخی از آن‌ها که دارای سینما هستند، استانداردهای مطلوب را ندارند.

محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، آموزش در حوزه سینمایی و نمایشی را از مهم‌ترین اولویت‎های سال جاری ذکر و اظهار کرد: قطعا در صورت داشتن متون بسیار فاخر و ارزشمند در هنر نمایش خواهیم توانست در حوزه آموزش خروجی خوبی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: آنچه اکنون در حوزه نمایش از آن رنج می‎بریم و مشکلاتی را به وجود آورده نداشتن متن و نمایشنامه فاخر و خوب است، اگر در حوزه نمایش به درستی بتوانیم کار کنیم و برای نویسندگی هنرجویان خوبی را تربیت کنیم نمایشنامه‌های بسیار فاخری تولید خواهند شد و خوراک تولید آثار هنری در حوزه نمایش استان تامین می‎شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی ادامه داد: اکنون بسیاری از شهرستان‌ها همانند تربت حیدریه، کاشمر و نیشابور قطب‎هایی در حوزه تئاتر هستند که می‌توانند آثار خوبی تولید کنند از سویی ما نیز برای اکران نمایش‎ها تلاش خواهیم کرد تا برای فضاهای نمایشی کمک اقتصادی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس صحبتی که با انجمن سینمای جوان و انجمن نمایش استان صورت گرفت خواسته شد به شهرستان‌ها همانند مشهد توجه داشته باشند و اگر قرار است استادی اعزام شود، کارگاه‌های نقد و بررسی برگزار شود و یا استعدادیابی صورت گیرد برای شهرستان‌ها نیز به همان میزان زحمت بکشند تا در شهرستان‌ها هم عدالت رعایت شود.

محمدی گفت: مقرر شده کارگاه‌های استعدادیابی در شهرستان‌ها نیز رونق پیدا کند تا جوان‌های با استعداد مناطق مختلف نیز در حوزه نمایش و سینما شناسایی شوند و به کارگردان‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، معرفی گردند.

وی در ادامه از وجود 55 سالن سینمایی در سطح استان خراسان‌رضوی که عمده آن‌ها در مشهد قرار دارند، خبر داد و افزود: متاسفانه در حال حاضر بیش از 50 درصد شهرستان‌های استان فاقد سینما هستند و برخی هم که دارای سینما هستند از استانداردهای مطلوب برخوردار نیستند و فاصله زیادی با استانداردها دارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی در همین خصوص گفت: براساس برنامه‎ای که از امسال دولت در سازمان سینمایی اجرا می‎کند در برخی شهرستان‌هایی که فاقد سینما هستند،  سینما راه‎اندازی می‎شود. اولین قدمی که برای ساخت سینما در استان خراسان‌رضوی برداشته شد، این است که سینمایی با عنوان امید با همکاری شهرداری و ادارات و سازمان سینمای کشور در تربت‌حیدریه احداث می‎شود.

محمدی بیان کرد: برای ساخت این سینما شهرداری تربت‌حیدریه فضای مورد نیاز را در اختیار قرار داده و سازمان سینمایی 700 میلیون تومان اعتبار کمکی در نظر می‎گیرد و همچنین 500 میلیون تومان توسط وزارت کشور در اختیار گذاشته می‎شود و با نقشه‌هایی که سازمان سینمایی ارائه می‎دهد، سینمای امید تربت‌حیدریه در دو یا سه سالن تا پایان سال ساخته و به بهره‎برداری می‎رسد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی در ادامه با بیان اینکه اکنون 11 هزار صندلی در سینماهای استان خراسان‌رضوی وجود دارد که به تناسب جمعیت وضعیت استاندارد و نرمالی نیست،  مهم‌ترین مشکلات و معضلات پیش روی کارهای فرهنگی و هنری را نبود اعتبارات ذکر کرد و افزود: برای رفع این مشکلات باید بخش خصوصی وارد شود.

وی اظهار کرد: برای ورود بخش خصوصی به عرصه فرهنگ و هنر ابتدا دولت باید انگیزه ایجاد کند، البته این انگیزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شخص وزیر وجود دارد و در استان خراسان‌رضوی با پیگیری‌های مجدانه مدیر کل اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و همکاری‌هایی در حال صورت گرفتن است.

محمدی بیان کرد: امیدواریم همانند مشهد در شهرستان‌ها نیز سرمایه‎گذاران وارد شوند و اقدام به ساخت سالن‎های تئاتر و پردیس‎های سینمایی استاندارد کنند.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha