• پنجشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98062110118
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مسئول قرارگاه ستاد اربعین استان در مرز خسروی اعلام کرد:

آماده باش دستگاه‌های کرمانشاه برای میزبانی زوار اربعین

آماده باش دستگاه‌های کرمانشاه برای میزبانی زوار اربعین

ایسنا/کرمانشاه مسئول قرارگاه ستاد اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها در بحث آمادگی خدمات رسانی به زوار اربعین گفت: نهایتا تا 10 مهر باید همه کارها انجام شده و دستگاه ها آمادگی کامل برای میزبانی زوار را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جعفر همتی در جلسه امروز (21 شهریور) ستاد اربعین استان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، از راه اندازی قرارگاه اربعین در این مرز خبر داد و افزود: هر یک از دستگاه ها باید تا دوشنبه هفته آینده (25 شهریور) معاون یا نماینده خود را برای استقرار در این قرارگاه معرفی کنند.

وی افزود: نماینده معرفی شده باید اختیار تام داشته باشد تا مشکلات احتمالی هرچه سریع‌تر در مرز مرتفع شود.

وی با انتقاد از عملکرد استان های معین در بحث اقدامات صورت گرفته در مرز خسروی گفت: متاسفانه استان‌های معین مرز خسروی تنها حدود 30 درصد از تعهدات‌شان را عملی کرده‌اند و 70 درصد دیگر باقی مانده است.

همتی از عدم حضور شهرداری منطقه 13 تهران نیز انتقاد کرد و افزود: سال گذشته ضعیف‌ترین شهرداری تهران را در بحث اربعین به استان دادند و این شهرداری از 15 مهر در استان مستقر شد، اما امسال هنوز خبری از شهرداری منطقه 13 نیست و با توجه به این‌که زمانی تا اربعین نداریم از استاندار کرمانشاه می خواهیم این مسئله را با جدیت پگیری کنند.

وی در ادامه به تشریح وظایف هریک از دستگاه های استان در بحث خدمات رسانی ایام اربعین پرداخت و تاکید کرد: زمانی تا اربعین باقی نمانده و خدمات رسانی به زوار از 13 مهرماه رسما آغاز می‌شود و همه دستگاه ها باید نهایتا تا 10 مهر تمام کارهای باقی مانده را انجام دهند.

همتی تصریح کرد: برخی اقدامات نیز باید زودتر و تا پایان شهریور به اتمام رسد و باید بتوانیم استان را به نحو شایسته برای پذیرایی از زوار آماده کنیم.

این مسئول بر مهیا کردن ظرفیت اسکان 20 هزار نفر در مرز خسروی و قصرشیرین تاکید کرد وافزود: بخشی از این اسکان برعهده هلال احمر و بخشی بر عهده سپاه است.

وی افزود: شش پارکینگ هم در خسروی و قصرشیرین باید نهایتا تا پایان شهریور تحویل شود که تاکنون دو مورد آن آماده شده است.

همتی از استقرار سه بیمارستان صحرایی در خسروی و قصرشیرین هم خبر داد و افزود: راه اندازی این سه بیمارستان با ارتش، هلال احمر و سپاه است.

مسئول قرارگاه ستاد اربعین استان در مرز خسروی افزود: کمیته بهداشت و درمان نیز باید 12 پُست امدادی را به همراه 50 دستگاه آمبولانس در مسیر قصرشیرین و مرز خسروی مستقر کند.

وی افزود: بانک ها نیز باید تا پنجم مهرماه 50 خودپرداز را در مرز خسروی و قصرشیرین مستقر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha