• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98070100825
  • خبرنگار : 50204

تاکید معاون استاندار مرکزی بر توجه جدی به توسعه اراک

تاکید معاون استاندار مرکزی بر توجه جدی به توسعه اراک

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: شهر اراک به لحاظ انجام اقدامات توسعه ای نیازمند توجه جدی است.

به گزارش ایسنا، مهدی زندیه وکیلی در کارگروه زیربنایی استان اظهار کرد: موضوع شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع کلانشهر اراک در ادامه روند قانونی خود به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع می شود و در صورت تصویب به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال خواهد شد. تقریبا اگر معبر جدید ۲۴ متری حذف شود طرح با طرح جامع قبلی که ۱۶ سال پیش تهیه شده یکی است.

وی افزود: بدیهی است که طرح شبکه معابر کلانشهر اراک  پس از  تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، جهت اجرا به شهرداری اراک ابلاغ و طی افق 10 ساله عملیاتی می‌شود.

زندیه وکیلی بیان کرد : طرح پیشنهادی جدید تفاوت اجرایی با طرح ۵۵ متری دارد. شهروندان از ترافیک در سطح شهر ناراضی هستند و تمام این مشکلات ناشی از وجود یک محور شرقی _غربی است که این طرح بخشی از ترافیک را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: جایگزینی برای طرح ۵۵ متری وجود ندارد ما می توانیم حداقل ها را که بخشی از دسترسی های مردم و مشکلات ترافیک را برطرف می کند انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: لغو طرح ۵۵ متری یک اتفاق نامیمون بود چرا که اجرا شدن این طرح در بخش عمده‌ای از شهر کارکرد توسعه‌ای داشت.

زندیه وکیلی بیان کرد: شهر اراک از لحاظ اینکه کار توسعه ای در آن انجام نشده نیاز به توجه جدی دارد. پس از تصویب این طرح باز هم اجرای آن اراده قوی نیاز دارد طبیعتا اگر این طرح تصویب شود قطعا اجرای طرح جایگزین به ۱۵ سال زمان نیاز دارد.

به گزارش ایسنا،  اجرای طرح های هتل دو ستاره،  مجتمع خدمات رفاهی، طرح مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری، طرح سفره خانه سنتی، طرح بسته بندی آب آشامیدنی، طرح خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی، احداث کارگاه چرخکار گونی، طرح هتل ۳ ستاره، احداث سایت فرودگاهی، طرح تولید سولفات سدیم، طرح تولید ماستیک آسفالت، طرح بسته بندی حبوبات، غلات و برنج از جمله سایر مواردی است که در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اجرای 10 طرح در سطح استان موافقت شد. یک طرح بخاطر ناقص بودن مدارک از دستور کار خارج و با یک طرح مخالفت شد و سه طرح گردشگری به کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ارجاع شد.

همچنین در این جلسه طرح شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع کلانشهر اراک توسط اداره کل راه و شهرسازی بعنوان دبیرخانه کارگروه مطرح و پس از تشریح آن توسط مشاور مربوطه و بحث و تبادل نظر اعضا، به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha