• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98070302352
  • خبرنگار : 50130

تعادل، در ارتقای سیاست های پژوهشی دانشگاە کردستان امری ضروریست

تعادل، در ارتقای سیاست های پژوهشی دانشگاە کردستان امری ضروریست

ایسنا/کردستان معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، با اشاره به اینکه سیاست پژوهشی دانشگاە کردستان بر پایەی دو اصل، رتبەبندی دانشگاە و مسئولیت اجتماعی استوار است گفت: مسئولان دانشگاە کردستان در جهت حرکت بە سمت نسل سە دانشگاە گام های خوبی برداشتەاند اما در بحث مسئولیت‌های اجتماعی بسیار عقب ماندەایم و باید دانشگاە تمام تلاش خود را در این راستا بە کار بگیرد.

به گزارش ایسنا کیومرث کرمی، در جمع دانشجویان و روسای دانشگاە کردستان در خصوص شاخص‌های موردنظر در بحث رتبەبندی‌ دانشگاەها اظهار کرد: سال ۹٦ بە دلیل سیاست‌ اشتباهی کە وزارت علوم در پایش دانشگاەها در پیش گرفت، مراکز آموزش عالی بە چهار سطح یک، دو، سە و چهار تقسیم شدند کە متاسفانە دانشگاەهای در حال توسعە بە دلیل نداشتن بودجە و نداشتن مجوز دکتری، موفق بە کسب هیچ رتبەای نشدند.

وی افزود: این مهم، پیامدهای ناخوشایندی از جمله عدم اعتبار مدرک فارغ‌التحصیلان این دانشگاەها و عدم مراجعە استادان باسواد و در سطح بالا به این دانشگاە ها در پی دارد.

معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، در خصوص اهمیت رتبه بندی دانشگاەها افزود: رتبه بندی دانشگاەها مولفه ای مهم برای انعقاد تفاهم نامەها است، بر همین اساس در راستای ارتقاء رتبەبندی دانشگاە کردستان، سیاست‌هایی در دستورکار قرار گرفتە است و بە همین منظور شورای سیاستگذاری رتبەبندی دانشگاە در راستای پیشبرد دانشگاە بە سمت رنکینگ‌های خارجی و داخلی و با استراتژی مشخص تشکیل شد.

بە گفتە کرمی، پیامدهای تلاش این گروە کسب رتبەی دهم کشوری رجاتیکت در سال  ۲۰۱۹ و دریافت رتبەی ۳۰۱ ودینگ پکت رنکینگ، کسب رتبە ۲۰۰جهانی برابری جنسیتی، موفق بە کسب رتبەی ۲۹از ۱۰۷ کشوری و بومتریک و ۱۱٥۳ از ٥۰۰۰ جهانی شدیم، همچنین در رتبەبندی تایمز موفق بە کسب رتبەی ٨۰۱ تا ۱۰۰۰جهانی شدیم و کسب رتبە هشتم در بین دانشگاەهای مرجع جامع کشور شدیم.

 وی در بحث رسالت پیشبرد دانشگاە در جهت دانشگاەهای نسل سە و چهار تصریح کرد: برای دستیابی بە اهداف فوق باید مسئولیت اجتماعی خود را بە خوبی ایفا کرده و دامنە ارتباط خود با جامعە را گسترش دهیم، تلاش باید بر این باشد کە دانشجویان در مراکز رشد بە تجربە آموزی و فعالیت‌های پژوهشی تشویق شوند.

 معاون پژوهشی دانشگاە کردستان، در پایان یادآور شد: مسئولان دانشگاە کردستان در جهت حرکت بە سمت نسل سە دانشگاە گام های خوبی برداشتەاند اما در بحث مسئولیت‌های اجتماعی بسیار عقب ماندەایم و باید دانشگاە تمام تلاش خود را در این راستا بە کار بگیرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha