• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98070806222
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:

ضرورت توجه به تعامل و ارتقای فرهنگی در مبحث گردشگری

ضرورت توجه به تعامل و ارتقای فرهنگی در مبحث گردشگری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مقوله گردشگری به عنوان یک منبع پایدار درآمد، گفت: انتظار می‌رود در مبحث گردشگری تعامل و ارتقای فرهنگی مورد توجه واقع شود و از این ظرفیت ملی در این راستا استفاده شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام هشتم مهرماه در دیدار با معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به اینکه نگاه مردم به مقوله میراث فرهنگی مطلوب و خوب است، اظهار کرد: با این حال نگاه‌ها به اداره میراث فرهنگی مثبت نیست و برای ایجاد نگاه مثبت باید تعامل این تشکیلات با مردم بیش از پیش باشد.

وی با تقسیم‌بندی میراث فرهنگی موجود به دو گروه، گفت: بخشی از میراث فرهنگی در حال حاضر توسط مردم استفاده می‌شود و انتظار مردم این است که زمینه ثبت و ماندگاری این آثار فراهم شود و در این خصوص، امر و نهی یا قانون سفت و سخت کارساز نیست بلکه باید حس همدلی میان مردم با مسئولان همواره حکمفرما باشد و مردم نیز از این امکانات به درستی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام نکونام بخش دوم میراث فرهنگی را مکان‌ها و آثار متروکه‌ای که دیگر قابل استفاده نیستند دانست و افزود: در این خصوص نیز مردم انتطار دارند که علاوه بر ثبت این آثار در فهرست آثار ملی، از حالت موجود دربیایند و چهره تاریخی‌شان احیا شود که این امر مستلزم مراقبت و دقت مسئولان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مقوله گردشگری به عنوان یک منبع پایدار درآمد، بیان کرد: انتظار می‌رود در مبحث گردشگری تعامل و ارتقای فرهنگی مورد توجه واقع شود و از این ظرفیت ملی در این راستا استفاده شود.

وی تأکید کرد: لازم است به مقوله گردشگری با درنظر گرفتن فرهنگ اصیل دینی و ارزش‌های الهی پرداخته شود که با جان و تن این جامعه عجین شده است، برگرفته از فطرت پاک انسان است، برایش فداکاری‌ها شده و خون‌ها ریخته شده است چرا که اگر گردشگری به ارتقای فرهنگی منجر نشود حتی اگر با آلاف الوف اقتصادی هم همراه باشد، سراسر خسارت است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه صنایع دستی را یکی از عرصه‌های اقتصادی مهم کشور دانست و گفت: این مقوله که درآمدزاست و در اقتصاد مقاومتی نیز بدان توجه شده است، نگاه جهانی را به سمت کشور جذب می‌کند و بسیاری از کشورها نگاه مثبتی به صنایع دستی ایران دارند و هر چه برای آن هزینه و کار شود، در واقع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: مقوله صنایع‌دستی که بیشتر در میان اقشار کم‌درآمد و روستاییان رواج دارد، باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد و دغدغه حل مشکلات اعم از اعطای تسهیلات، تهیه مواد اولیه، ایجاد بازار خوب برای محصولات و ... از سوی آنان وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به تحریم‌های موجود، گفت: تحریم‌ها به ویژه در زمینه هنر و صنایع دستی کارساز نیست و کشور به ثبات لازم رسیده است و صنایع دستی ایران در همه جای جهان جای خود را باز کرده است، بنابراین می‌توان از شیوه‌های گوناگون زمینه عرضه این محصولات به جهان را فراهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha