• سه‌شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98070906853
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

سرپرست فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی خبرداد:

کاهش ۸ درصدی جان باختگان در تصادفات جاده ای آذربایجان غربی طی سال جاری

کاهش ۸ درصدی جان باختگان در تصادفات جاده ای آذربایجان غربی طی سال جاری

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۵ نفر در محدوده ۲۰ کیلومتری و تازه تعریض جاده ارتباطی ماکو در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کمال حسین زاده در دیدار با فرماندار ماکو گفت: متاسفانه در شش ماهه نخست امسال ۲۵ نفر از شهروندان در محدوده ۲۰ کیلومتری و تازه تعریض جاده ارتباطی ماکو در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از ۲۰۰ نفر نیز مجروح شده اند.

سرپرست فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی عدم تامین ایمنی جاده، از جمله اجرای رفوژ میانی، نصب تابلو و علائم، خط کشی و استفاده از نظرات کارشناسی پلیس راه را در بروز تصادفات جاده ای در این منطقه را تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: لازم است مسئولین دستگاه های ذیربط بیش از این نسبت به رفع نواقصات و ایمن‌سازی جاده‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر در جاده های استان فوت کرده بودند اما تعداد قربانیان ناشی از تصادف در سال جاری حدود ۸ درصد و معادل ۴۳ نفر کاهش یافته است.

سرهنگ حسین زاده اظهار کرد: علاوه بر ۳۴ نقطه حادثه خیزی که در استان شناسایی شده، امسال پلیس بر اساس داده های حاصل از کروکی تصادف های جاده ای، بیش از ۱۰ نقطه پر حادثه جدید نیز در استان شناسایی کرده که نیازمند اصلاح است.

حسین عباسی فرماندار ماکو نیز در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای شبانه روزی عوامل پلیس راه در راستای پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای و تامین امنیت جانی شهروندان گفت: ما در خصوص حفظ جان و مال مردم مسئولیت شرعی و قانونی داریم و بایستی با به کارگیری قوانین و اجرای دقیق آن ها وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

فرماندار ماکو با تاکید بر اینکه باید با کسانی که با رانندگی خود، جان شهروندان را به خطر می‌اندازند؛ قاطعانه برخورد شود، اظهار کرد: در اموری که جان انسان‌ها به خطر انداخته می شود، نباید هیچ مسامحه و ارفاقی قائل شد.

وی افزود: در ماه های اخیر با همکاری و هماهنگی اعضای شورای ترافیک شهرستان و همچنین پلیس راهور و پلیس راه ، بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو که مالکین آنها وسیله نقلیه را تغییر وضعیت داده بودند، توقیف شده است.

عباسی تعریض جاده های ارتباطی را یکی از زیرساخت مهم و اساسی توسعه منطقه دانست و خاطرنشان کرد: باید در کنار این اقدامات مهم، رعایت اصول ایمنی و همچنین تامین امنیت جاده ها با خط کشی، نصب تابلو علائم و ... مدنظر مسئولین امر قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha