• پنجشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98071108689
  • منبع : منطقه جنوب تهران

نقوی حسینی:

امیدواریم با تشکیل وزارت میراث فرهنگی شاهد تحول در حوزه گردشگری کشور باشیم

امیدواریم با تشکیل وزارت میراث فرهنگی شاهد تحول در حوزه گردشگری کشور باشیم

ایسنا/تهران سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جای تأسف است که مسجد جامع تاریخی ورامین که باید برای منطقه دلار تولید کند به جایی رسیده که برای نظافت آن، مجبوریم به شهرداری و یا بخشداری التماس کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی عصر پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته گردشگری که در مسجد جامع تاریخی شهرستان ورامین و با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ، سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ، ژیلا خدادادی رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین و جمعی از مسئولان و آحاد مختلف مردم برگزار شد، با انتقاد از اینکه ایران توجه خاصی به مقوله گردشگری ندارد، اظهار کرد: ۴ ستون منابع و معادن، فروش خدمات، مالیات و گردشگری در آمد تمام کشورها را استوار کرده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه صنعت توریسم وگردشگری فاقد برنامه وهدف خاص است، گفت: صنعت توریسم در عرصه اقتصاد بین المللی، پس از فروش نفت و مالیات رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و ظرفیت های بی نظیر در حوزه گردشگری کشورمان وجود دارد اما متاسفانه درآمدزایی جامعی در این حوزه تعریف نشده است و از همین رو با کمترین سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، می توان نه تنها برای بسیاری از افراد اشتغال پایدار ایجاد کرد، بلکه می توان برای کشور نیز ارز‌آوری بهینه ای رقم زد.

 نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس با بیان اینکه صنعت گردشگری فاقد برنامه و هدف بلند مدت است تا بتوان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برطبق ظرفیت های موجود عملیاتی کرد، تصریح کرد: افول روز به روز درآمد گردشگری با توجه به ظرفیت‌های بی شمار گردشگری در کشورمان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: تبلیغات کم در حوزه گردشگری کشورمان موجب شده است که توریست‌های خارجی،  تصویر خوبی از کشورمان در ذهنشان وجود نداشته باشد و در این راستا پول نفت، اقتصاد ایران را نابود کرده و امیدواریم که تحریم های نفتی تا به صفر رسیدن فروش آن ادامه پیدا کند تا خیال همه راحت شود که دیگر نفتی برای فروش وجود ندارد و باید اقتصاد کشور را بدون نفت اداره کنیم مثلا مسجد جامع تاریخی ورامین که باید برای منطقه دلار تولید کند به جایی رسیده که برای نظافت آن، مجبوریم به شهرداری و یا بخشداری التماس کنیم که شایسته نیست.

نقوی حسینی افزود: تنها اگر در حوزه گردشگری، برنامه ریزی کاربردی و جهت دار ترسیم شود،  می توانیم در حوزه گردشگری درآمدهای مکفی کسب کنیم، بنابراین جا دارد مسئولان ذی ربط فکری اساسی برای توسعه گردشگری مدنظر قرار دهند.

وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد تحول در حوزه گردشگری کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha