به گزارش ایسنا، خلیل رنجبر با اعلام این خبر اظهار کرد: 22 مدرسه مستقل با نیازهای ویژه، 66 مدرسه کددار و ضمیمه، 19مرکز اختلالات یادگیری دولتی و 6 مرکز خصوصی در سطح استان فعالیت های آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی خاص را به دانش آموزان ویژه ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی مؤثر به عنوان بارزترین و شاخص ترین مؤلفه در شناخت همه جانبه دانش آموز و نیازهای ویژه آنان و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان مؤثر بوده و انگیزه آنان را مضاعف میسازد، تصریح کرد: پیش بینی میشود در سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش استثنایی استان به بیش از 8 هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس ویژه و دانش آموز تلفیقی فراگیر، دیر آموز و دارای اختلالات یادگیری در مدارس عادی خدمات ویژه ارائه دهد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان، افزود: فعالیت در مدارس با نیازهای ویژه نیازمند روابط عاطفی، انسانی، سعه صدر، انگیزه، دلسوزی و روابط عاطفی و معنوی بالایی است و معلمان مدارس با نیازهای ویژه با ظرافت، حساسیت، تعهد و دلسوزی خاص و مضاعف امورات و مسائل مربوط به دانش آموزان با نیازهای ویژه را پیگیری میکنند.
رنجبر خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مدارس با نیازهای ویژه تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است که این مهم در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه دقت نظر خاصی را می طلبد، در واقع اگر برنامه های آموزشی و یادگیری با روشن بینی اجرا شود و هدف ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود میتوان بازده مدارس با نیازهای ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.
وی با اشاره اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است، یادآور شد: با عادی سازی و همزیستی در کنار هم سالان، فرهنگ سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه سازی جامعه میتوان زمینه بهرهوری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.
انتهای پیام
نظرات