• پنجشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98071108698
  • منبع : نمایندگی کردستان

رییس آموزش استثنایی استان خبر داد:

فعالیت 113 مدرسه و مرکز ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کردستان

فعالیت 113 مدرسه و مرکز ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کردستان

ایسنا/کردستان رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، از فعالیت 113 مدرسه و مرکز خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی 99 -98 خبر داد.

 به گزارش ایسنا، خلیل رنجبر با اعلام این خبر اظهار کرد: 22 مدرسه مستقل با نیازهای ویژه، 66 مدرسه کددار و ضمیمه، 19مرکز اختلالات یادگیری دولتی و 6 مرکز خصوصی در سطح استان فعالیت های آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی خاص را به دانش آموزان ویژه ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مؤثر به عنوان بارزترین و شاخص ترین مؤلفه در شناخت همه جانبه دانش آموز و نیازهای ویژه آنان و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان مؤثر بوده و انگیزه آنان را مضاعف می‌سازد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش استثنایی استان به بیش از 8 هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس ویژه و دانش آموز تلفیقی فراگیر، دیر آموز و دارای اختلالات یادگیری در مدارس عادی خدمات ویژه ارائه دهد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان، افزود: فعالیت در مدارس با نیازهای ویژه نیازمند روابط عاطفی، انسانی، سعه صدر، انگیزه، دلسوزی و روابط عاطفی و معنوی بالایی است و معلمان مدارس با نیازهای ویژه با ظرافت، حساسیت، تعهد و دلسوزی خاص و مضاعف امورات و مسائل مربوط به دانش آموزان با نیازهای ویژه را پیگیری می‌کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مدارس با نیازهای ویژه تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است که این مهم در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه دقت نظر خاصی را می طلبد، در واقع اگر برنامه های آموزشی و یادگیری با روشن بینی اجرا شود و هدف ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود می‌توان بازده مدارس با نیازهای ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

وی با اشاره اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است، یادآور شد: با عادی سازی و همزیستی در کنار هم سالان، فرهنگ سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه سازی جامعه می‌توان زمینه بهره‌وری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha