• پنجشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98071108760
  • خبرنگار : 50107

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی مطرح کرد؛

لزوم انجام پژوهش‌هایی درباره تفاوت کیفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با سایر معلمان

لزوم انجام پژوهش‌هایی درباره تفاوت کیفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با سایر معلمان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: از مدیران دانشگاه درخواست دارم در حوزه‌های پژوهشی، کارکرد و کیفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را با سایر معلمان در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایسنا، رمضان نیری امروز در دیدار روسای دانشگاه‌های خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در استان که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه ماموریتی، مهارت‌محور، تربیت‌محور و شبانه‌روزی است.

وی افزود: در استان  5000 دانشجوی پیوسته که از طریق کنکور و 1000 دانشجوی ماده ۲۸ یعنی مهارت‌آموز که از طریق آزمون استخدامی وارد می‌شوند و باید دوره یک ساله را طی کنند، داریم. تعداد محدودی دانشجوی ارشد و ناپیوسته داریم که کاردانی‌های شاغل آموزش و پرورش هستند و کارشناسی می‌گیرند.

نیری بیان کرد: در خراسان رضوی اگرچه با وضع مطلوب فاصله داریم اما در مقایسه با کشور از حیث امکانات، شرایط و نیروی انسانی، اساتید، همجواری با دانشگاه فردوسی و ظرفیت‌هایی که استفاده می‌کنیم، وضعیت خوبی داریم. مشکلات زیادی وجود دارد که باید به آن رسیدگی کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: دانشگاه فرهنگیان از معدود دانشگاه‌هایی بوده که معطوف به شغل تعریف شده قطعی است. 5000 دانشجو داریم که  همه آن‌ها معلم می‌شوند و شغلشان قطعی است. تقریبا بخش قابل توجهی از دانشجویان در حال تحصیل به شغل مناسب با رشته خودشان نمی‌رسند، گرچه تحصیل کردن ارزشمند است و کارکرد مثبت دارد. این کار تامل و حمایت بیشتری می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است نقدهایی نیز به این‌نوع پذیرش دانشجو داشته باشد. از مدیران دانشگاه درخواست دارم در حوزه‌های پژوهشی، کارکرد و کیفیت معلمان فرهنگیان با سایر معلمان را در دستور کار قرار دهند.

نیری ادامه داد: سه سال است که افراد را از طریق  ماده 28 استخدام می‌کنیم. آن‌ها  از دانشگاه‌های مختلف هستند و آزمون می‌دهند. از سال ۹۵ خروجی دانشگاه فرهنگیان را داریم و پژوهش‌هایی انجام شده، در عین حال این پژوهش‌ها برای بازخوردها به مسئولان از حیث عملکرد و کارکرد آن‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha