• جمعه / ۱۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98071209030
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عربستان سعودی به دنبال بیرون آمدن از منجلاب است

عربستان سعودی به دنبال بیرون آمدن از منجلاب است

ایسنا/اصفهان امروز همزمان با سراسر کشور، نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهرستان های استان اصفهان برگزار شد و ائمه جمعه به موضوعاتی همچون شکست سعودی ها از مردم یمن، هفته نیروی انتظامی، شهادت حضرت رقیه (س)، کنگره بزرگ اربعین حسینی و ... اشاراتی کردند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه گلپایگان امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گلپایگان، به ابلاغ سیاست های کلی قانون گذار به قوای سه گانه و دستگاه های نظام جمهوری اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این دستور چهل و چهارمین ابلاغ از مجموع سیاست های کلی نظام است. از سال ۷۲ تاکنون ۴۴ سیاست کلی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که گزارش آن مرتب و پیوسته به مقام رهبری می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی ادامه داد: از نشانه های حکمرانی خوب و شایسته وجود نهادهای قانون گذار قوی است که با توجه به نیازهای جامعه، قانون وضع کنند، اما قانون گذار نیز الزاماتی دارد که برخی از این الزامات عمومی و برخی اختصاصی است.

وی با بیان اینکه قوانینی که وضع می شود باید بر پایه شرع مقدس اسلام باشد و برخلاف قرآن و قانون اساسی نباشد، افزود: بعد از انطباق قوانین با شرع و قرآن، باید با سند چشم انداز نظام و فرامین مقام معظم رهبری و... هماهنگ باشد. قوانین باید کارآمد، گره گشا و روز آمد باشد، بنابراین کسانی که قانون وضع می کنند باید اولویت های جامعه را بدانند و اولویت های دست چندم را به مجلس شورای اسلامی نیاورند.

امام جمعه گلپایگان تاکید کرد: دولت وظیفه دارد قوانین معطل مانده را، تسهیل کند. کشور بدون قانون به هرج و مرج کشیده می شود.

وی همچنین به شکست سنگین متجاوز سعودی در میدان جنگ با مردم یمن اشاره کرد و یادآور شد: یک عملیات زمینی گسترده بسیار شکننده از سوی ارتش یمن صورت می گیرد که در آن صدها کیلومتر از خاک اشغال شده یمن آزاد می شود و در آن تجهیزات زیادی از عربستان سعودی به دست ارتش یمن رسید، این یک شکست بسیار سنگینی بود و معادلات جنگ زمینی به نفع انصارالله تغییر کرد.

کرامتی تصریح کرد: می گویند یمن جز فقیرترین کشورها است، اما ببینید چطور عربستان سعودی به دنبال بیرون آمدن از منجلاب است. مردم یمن با ابتدایی ترین وسایل جنگی ایستادند و مقاومت کردند و حاضر نشدند وطن و عزت خود را به پای بی غیرتی و جاه طلبی برخی از رژیم ها ذبح کنند.

وی همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: اقتدار نیروی انتظامی اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین مجموعه نیروی انتظامی بیش از هر نهاد دیگر وظیفه دارد از اقتدار خود حفاظت کند. امنیت جمهوری اسلامی ایران مرهون دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی است.

پیاده روی اربعین گنکره عظیم شیعه است

خطیب نماز جمعه خمینی شهر نیز در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این شهرستان، با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: هر کسی باید نظاره کند برای آخرتش چه چیز پیش می فرستد.

آیت الله سید محمد موسوی خطاب به مردم خمینی شهر، افزود: شما مردم ولایت مدار، افتخار ایران هستید و این شهر که به نام امام راحل مزین است، منشا و خاستگاه رشد علما، دانشمندان و فرهیختگان است.

وی با بیان اینکه از این شهرستان حدود ۲۷ هزار رزمنده در جبهه ها مقابل دشمن ایستادند و ۲۳۰۰ شهید را تقدیم‌ آرمان های انقلاب و امنیت آن کردند. تعداد زیاد خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران شاهد این سند افتخار است.

امام جمعه خیمنی شهر، ولایت مداری مردم این شهرستان را زبانزد عموم دانست و اظهار کرد: برای اعتلای آرمان های نظام اسلامی در این شهرستان تلاش خواهم کرد.

وی به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: وجود ۱۲ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز نیروی انتظامی نشان از برگ زرین تلاش های این خدمتگزاران است. در نیروی انتظامی سه اصل اساسی آگاهی، پیشگیری و پیگیری وجود دارد.

 آیت الله موسوی به همایش عظیم پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: در آستانه راهپیمایی اربعین حسینی هستیم و تعداد زیادی از این شهرستان عازم کربلا هستند. این راهپیمایی در حقیقت کنگره عظیم شیعه است و باید رشد و توسعه یابد تا دنیا را با حقانیت اهل بیت آشنا کند.

امکانات بیشتری در اختیار نیروی انتظامی اردستان قرار گیرد

امام جمعه اردستان نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته در مسجد جامع اردستان، با بیان اینکه دردناک ترین اتفاق پس از واقعه عاشورا، شهادت حضرت رقیه بود، اظهار کرد: اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با سخنرانی و خطبه خوانی هایشان نگذاشتند پرچم عاشورا بر زمین بیفتد، این کودک با مظلومیتش عاشورا و مظلومیت اباعبدالله الحسین را احیا کرد.

حجت الاسلام حسن دهشیری با اشاره به هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، گفت: حضور نیروی انتظامی برای تمام مردم آشکار است، اما امکانات و نیروی انسانی شان با توجه به وسعتی که دارند، کم است. امروز امنیت کشور مرهون جانفشانی های نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی رتبه دوم دستگاه خدماتی کشور را دارد و عموم مردم از آنها رضایت دارند.

وی با اشاره به وسعت شهرستان اردستان، اضافه کرد: فرماندهی انتظامی استان اصفهان با توجه به وسعت این شهرستان امکانات بیشتری در اختیار نیروی انتظامی اردستان قرار دهد.

دهشیری با تاکید براینکه اجرای صحیح ماموریت و خدمت به مردم راهبرد مهم پلیس است، گفت: پلیس با همراهی مردم و دستگاه‌های مختلف از تمام امکانات موجود برای مقابله با ناهنجاری‌ها استفاده می‌کند. مردم امروز بهترین یاوران نیروی انتظامی هستند و بدون کمک آنها نیروی انتظامی آنگونه که شایسته است، نمی تواند خدمت رسانی کند.

وی با اشاره به اتفاقات منطقه و اقدامات کشور یمن، گفت: یمنی ها با شعاری که برگرفته از قرآن کریم بود، توانستند تمام نقشه های شیطانی آمریکا و گاو شیرده اش را خنثی کنند.

امام جمعه اردستان افزود: سعودی ها این بار که یمنی ها حجم زیادی از ادوات، تجهیزات و نیروهای نظامی شان را به غنیمت گرفتند، دیگر نتوانستند پای ایران را وسط بکشند. البته در موضوع آرامکو هم نتوانستند ثابت کنند که ایران دخالت داشت، امیدواریم اقتدار یمنی ها تا نابودی کامل ظالمان و ستمگران در منطقه ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha