• شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98071309956
  • منبع : روابط عمومی برنامه

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

اعلام عوامل و بازیگران نمایش "من"، جدیدترین چهره معروف اینستاگرام بازیگر تئاتر شد، تولید فیلم "آبادان یازده 60" و.... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

بازیگران و عوامل نمایش «من» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش پاکراه که قرار است در تالار مولوی به صحنه رود، معرفی شدند.

به گزارش ایسنا طبق گزارش رسیده، نمایش «من» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش پاکراه از ۲۴ مهر در تالار مولوی روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی که فروش بلیت آن از ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۳ مهر در سایت تیوال آغاز شده است، عزاله توده زعیم، امیر شمس، شبنم دادخواه و مصطفی لطیفی‌خواه به ایفای نقش می‌پردازند.

امیرحسین دوانی مشاور کارگردان و رها جهانشاهی مجری طرح نمایش «من» هستند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی نیز عبارتند از:طراح نور: علی کوزه‌گر، طراح لباس: سعیده خان‌بابایی، طراح صدا و موسیقی: دنیز تفقدی، طراح گرافیک: مهدی فاتحی، استودیو فا، دستیار و برنامه‌ریز: رضا مرشد، منشی صحنه: نگار حافظ، عکاس: مهدی آشنا، تبلیغات مجازی امیر قالیچی.

در خلاصه داستان نمایش «من» آمده است: فاجعه‌ای پشت درهای بسته در حال رخ دادن است. جریان سیال ذهن شخصیت اصلی به صورتی پراکنده، داده‌هایی را پیش روی تماشاگر نمایان می‌سازد تا بر اساس تأویل او چرایی و چگونگی آنچه از چشمانش پنهان است، عریان شود.

مهیار حسن، چهره معروف اینستاگرام بازیگر تئاتر شد

مهیار حسن از چهره‌های مشهور اینستاگرام که در فضای مجازی فعالیت‌ چشم‌گیری دارد در نمایش «از بان تا تان» به کارگردانی اشکان درویشی نقش یک شهید را بازی خواهد کرد.

 مهیار حسن که پیش از این تجربه حضور در برنامه «اکسیر» با مجری‌گری فرزاد حسنی را داشت و از ۱۹ سالگی در تلویزیون و سینما در پشت صحنه و به عنوان مجری فعالیت می‌کرد مدتی است که در فضای مجازی تبدیل به چهره‌ای پر طرفدار شده است.

او دوربین مخفی‌های گوناگونی تولید می‌کند که به نقد زندگی اجتماعی  می‌پردازد و با رضایت و لبخند مردم آنها را در اینستاگرام منتشر می‌کند.

مهیار حسن قرار است از شب سوم نمایش «از بان تا تان» به گروه اجرایی بپیوندد و نقش یک شهید مدافع حرم را بازی کند. او در رابطه با شهرتش در فضای مجازی می‌گوید: «هدف من از ابتدا شهرت در اینستاگرام و گرفتن لایک نبود. هدف اصلی من هنر نمایش بود و هست و خواهد بود.»

وی درباره ایفای نقش خود هم توضیح داد: «من اولین بار که تمرین نمایش «از بان تا تان» را دیدم و با اشکان درویشی-کارگردان کار- صحبت کردم خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. من خیلی احساساتی هستم. واقعا تصمیم گرفتم بدون جنبه مالی و پولی وارد این کار بشوم و در این نمایش بازی کنم. البته من فکر می‌کردم نقش شهیدی در هشت سال دفاع مقدس را دارم ولی بعد متوجه شدم که نقش شهید مدافع حرم را بازی می‌کنم و خیلی هم خوشحال شدم که قرار است دوباره در تئاتر بازی کنم و از بازیگران دیگر این کار هم یاد بگیرم. این محیط را دانشگاه می‌بینم و هدف من آموختن و دیده شدن در حرفه بازیگری است.»

نمایش «از بان تا تان» دومین تجربه کارگردانی اشکان درویشی است که از روز شنبه ۱۳ مهر از ساعت ۲۰:۴۵ اجراهای خود را در تماشاخانه سپند آغاز می‌کند.

در این نمایش داستان چهار سرباز شهید که هر کدام نماد شهدای غواص، مرزبان، مدافع حرم و اتوبوس نیروهای رزمنده هستند، روایت می‌شود و شاهد دلتنگی مادران این شهدا هم خواهیم بود. در واقع، نمایش از «بان تا تان» برشی از برزخ چند نسل از جوانانی است که هر یک به گونه‌ای برای ایران جان‌فشانی و از خودگذشتگی کرده‌اند اما هنوز در برزخ منتظر عبور هستند و این معطلی به علت ناتمام ماندن سرنوشت بعضی از شهدا و چشم انتظاری مادران و خانواده‌های شهداست.

مالک معنوی و مجری طرح این اثر نمایشی موسسه خیریه «فرشته‌های بهشتی» با مدیریت مهشید خسروی است. این اجرا به پدران و مادران شهدای ایران تقدیم می‌شود و این موسسه خیریه در کنار تولید این اجرا تلاش دارد تا با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ترک تحصیل کودکان آسیب دیده، وسایل و لوازم تحصیل حداقلی‌ای را هم برای گروهی هر چند کوچک از کودکان تهیه کند و خیرین می‌توانند کمک‌های خود را در کنار اجرا اهدا کنند.

زنگ افتتاح نمایش «از بان تا تان» توسط یکی از مادران شهدا و آزیتا موگویی کارگردان سینما و هنرمندان دیگر تئاتر و سینما زده خواهد شد.

در نمایش «از بان تا تان» هنرمندانی چون مهیار حسن، مهرداد احمدی، محمود موسوی، امید ماهر، نرگس صفدریان، مریم‌گلی، بابک نوری و هنرمندی نوجوان ساغر کیان‌راستی به ایفای نقش می پردازند. موسیقی این اثر نمایشی توسط آرش هامون اجرا خواهد شد. تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان نمایش «از بان تا تان» اشکان درویشی و مشاور رسانه‌ای نمایش نیز سید حسین رسولی است.

«آبادان یازده ۶۰» جلوی دوربین می‌رود

فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی حسن کلامی پس از طی مراحل پیش تولید به زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

تازه ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج اثری متفاوت در حوزه دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و عراق خواهد پرداخت.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!

نمایش و بررسی مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در «سینماپاتوق» حوزه هنری

در دهمین برنامه «فیلمنامه فیلم» از سری نشست‌های «سینماپاتوق» حوزه هنری، فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» با حضور داریوش یاری (کارگردان) نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، نمایش و بررسی مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» با سخنرانی و ارائه داریوش یاری (کارگردان) در دهمین برنامه «فیلمنامه فیلم» از سری نشست‌های «سینماپاتوق»، یکشنبه ۱۴ مهرماه از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن اوستا حوزه هنری برگزار می‌شود.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» محصول حوزه هنری و روایتی متفاوت از قیام امام حسین (ع) و تاثیر آن بر فرهنگ و سبک زندگی شیعیان از گذشته تا امروز است. این مستند داستانی ترکیبی است از تعزیه، نقالی، انیمیشن و کارگردان کوشیده از تکنیک‌های مختلف بصری برای روایت حادثه عاشورا استفاده کند.

شهاب حسینی راوی این مستند بوده و مجید انتظامی برای آن موسیقی متن ساخته است. بهروز مفید هم تهیه‌کنندگی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را برعهده دارد.

شایان ذکر است نمایش این فیلم با حضور هنرجویان و دانشجویان سینما، علاقمندان، اعضای کانون سینمایی سوره و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه با هدف بررسی فیلمنامه فیلم پیش‌بینی شده است.

حضور کلیه منتقدان سینمایی و نمایندگان رسانه‌های گروهی در این برنامه رایگان و آزاد است.

"کروکودیل" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود

فیلم سینمایی «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور یکشنبه ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شود.

فیلم کروکودیل که فضایی پلیسی و حادثه‌ای دارد، درباره چند جوان است که می‌خواهند از مسیری سریع اما پر خطر، همه چیز را یک شبه بدست بیاورند، اما…

مسعود تکاور نویسنده و کارگردان، کوروش تهامی بازیگر، رضا یزدانی بازیگر، علی اوجی بازنویسی فیلمنامه، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل و بازیگران فیلم مهمانان پانصد و بیست و سومین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha