• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98071713060
  • خبرنگار : 50059

فرمانده انتظامی استان قزوین:

جرایم رایانه‌ای ۸۷ درصد افزایش یافته است

جرایم رایانه‌ای ۸۷ درصد افزایش یافته است

ایسنا/قزوین فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه جرایم به سمت فضای مجازی تغییر یافته است، گفت: باید نیروی انتظامی در این حوزه اشراف لازم را داشته و همان گونه که در فضای حقیقی حضور هوشمندی دارد در این فضا نیز حضور پررنگ و هوشمندانه‌ای داشته باشد و ‌آن را رصد کند.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک قضایی و انتظامی به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی با حضور مسئولان قضایی و فرماندهان انتظامی استان قزوین صبح امروز در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

سردار «مهدی حاجیان» فرمانده انتظامی استان قزوین، در این نشست با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان نیروی مسلح اجتماعی در بطن جامعه وجود دارد، اظهار کرد: این نیرو در امور مختلف به اقشار مختلف مردم خدمات متنوعی را می‌دهد به گونه‌ای که ۳۶ نوع ماموریت برای این نیرو تعریف شده که مهمترین آن ایجاد امنیت به عنوان بازوی اجرایی قوه قضاییه است.

وی افزود: لقب «مجاهدین فی سبیل الله» که مقام معظم رهبری برای نیروی انتظامی به کار بردند بی‌شک می‌تواند اهمیت فعالیت‌های این قشر را نشان دهد.

حاجیان تصریح کرد: تردیدی نداریم که باید با تمام قوا دستورات مقامات قضایی را اجرا کنیم چرا که این جزو وظایف ما است از این رو نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام همکاری لازم را با دستگاه قضا دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه خللی در این مسیر قابل قبول نیست، عنوان کرد: حمایت‌های حقوقی و ‌اداری دستگاه قضا از ضابطان خود بسیار ضروری است و نیاز است در این حیطه بسترهای لازم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نقش نیروی انتظامی در مقابله با بزه و پیشگیری از آن، اجرای احکام قضایی، ایجاد نظم در رفت و آمد و کنترل ترافیک و کنترل و جلوگیری از جرایم اینترنتی بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه جرایم به سمت فضای مجازی تغییر یافته است، گفت: نیروی انتظامی در این حوزه باید اشراف لازم را داشته و همان‌گونه که در فضای حقیقی حضور هوشمندی دارد در این فضا نیز حضور پر رنگ و هوشمندانه‌ای داشته باشد و آن را رصد کند.

وی اضافه کرد: امروز نیروی انتظامی اشراف کامل و خوبی در موضوعات مختلف دارد و هوش سازمانی آن به میانگین خوبی رسیده است، در استان قزوین نیز به سمت هوشمندسازی پلیس در حال حرکت هستیم.

حاجیان با اشاره به اینکه باید ابزار و تجهیزات نوین در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد، گفت: در حوزه تعامل بین نیروی انتظامی با دستگاه قضا در سطح استان مشکلی نداریم و اقدامات انجام شده موجب کاهش جرایم شده است.

وی اعلام کرد: افزایش ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر در استان، افزایش ۱۰ درصدی دستگیر شدگان، افزایش ۸۷ درصدی وقوع جرایم اینترنتی، افزایش ۷۱ درصدی کشف جرایم رایانه‌ای و اجرای ۱۲ طرح مقابله با قاچاق از جمله آمار رصد فعالیت‌ها و رخدادهای استان است.

این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پلیس باید «یار مهربان و مقتدر» باشد، افزود: این دستور معظم‌له به نیروی انتظامی است تا بر این اساس آن حرکت کنیم و آن را سرلوحه خود قرار دهیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اگر پلیس تضعیف شود بی‌شک آثار آن در جامعه دیده خواهد شد لذا باید از هرگونه فعالیتی که مخل این فضا است جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از معاونت‌های فرماندهی انتظامی استان در حوزه‌های مختلف پلیس در سطح استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha