• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98071713274
  • خبرنگار : 50072

آسیب به رشد مهارت‌های زبانی کودک با مشکلات اجتماعی

کودک

کودکانی که در معرض مشکلات اجتماعی قرار دارند، بیش از همسالان خود مشکلات زبانی را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، محققان دریافتند کودکان با سابقه محرومیت‌، سه برابر بیشتر از همسالان مرفه خود، مشکلات زبانی دارند و برای رفع این مشکل، نیازمند روش‌هایی برای درک بهتر عوامل اجتماعی تاثیرگذار بر رشد زبانی و ارتباطی هستیم.

عدم دستیابی به روشی برای برطرف کردن این مشکل موجب می‌شود، مهارت‌های زبانی که برای رشد عاطفی، بهزیستی، فرصت‌های آموزشی و اشتغال ضروری است به طور کامل شکوفا نشوند.

گروهی از محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس و مرکز NHS لوتیان بیش از 26000 پرونده کودکان در  آوریل 2013 و آوریل 2016 را که برای معاینه معمولی مراجعه کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد، کودکان پیش دبستانی که در مناطق محروم اقتصادی زندگی می‌کنند، سه برابر بیشتر از کسانی که در مناطق اقتصادی بهتر پرورش یافته‌اند، مشکل ارتباطی داشتند.

رشد در محله‌های کم درآمد و با مشکلات بیکاری، آموزشی، بهداشتی، دسترسی به خدمات، جرم و مسکن خطر ابتلا به این مشکل را افزایش می‌دهد.

جیمز بردمن، استاد طب نوزادان در مرکز بهداشت باروری دانشگاه ادینبورگ  اظهار کرد: رشد در یک محله محروم و کاهش دسترسی به خدمات با عدم رشد زبانی در پیش‌دبستانی همراه خواهد بود.

وی پیشنهاد می‌کند که سیاست‌هایی برای کاهش محرومیت طراحی کنند تا مشکلات زبان و ارتباطات در بین کودکان پیش‌دبستانی کاهش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.