• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98072418857

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی:

سیستم ورزش و جوانان فاقد بنیه علمی است

سیستم ورزش و جوانان فاقد بنیه علمی است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حوزه ورزش و جوانان از سطح وزارتخانه تا سطوح پایین‎تر، بنیه علمی تخصصی ندارند.

به گزارش ایسنا، بهروز بنیادی در نخستین جلسه شواری ورزشی شهرستان کاشمر عنوان کرد: اگرچه در سال‌های گذشته دولت‎ها بودجه‎هایی را در اختیار مراکز استان‌ها قرار می‎دادند اما مدیران اغلب اعتبارات را در مشهد هزینه می‎کردند و این موجب می‎شد شهرستان‌ها در این سال‌ها مورد غلفت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه در اغلب روستاهای بخش مرکزی کاشمر یک فضای ورزشی طراحی شده است، در داخل شهر نیز شهردار این شهر بیشترین نقش را در پیشرفت و توسعه ورزشکاران داشته است. اگر چه در گذشته کاشمر به عنوان قطب ورزشی در استان مطرح بود، به طوری که بعد از مشهد دومین شهری بود که در همه رشته‎ها حرف برای گفتن داشت، اما متاسفانه مسیر نزولی را طی کردیم.

وی در ادامه بنیه علمی را یکی از ضعف‎های ورزش و جوانان دانست و عنوان کرد: متاسفانه در خود ورزش و جوانان از سطح وزارتخانه تا سطوح پائین‎تر گرفته بنیه علمی تخصصی را ندارند، به عنوان نمونه هیچ کدام از همکاران رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر تخصصی نیستند.

بنیادی گفت: باتوجه به اینکه دیگر کارهای سنتی جواب نمی‎دهد باید به سمت هوشمندسازی و تخصصی شدن حرکت کرد، همچنین باید در حد توان مکان‌ها و فضاهای ورزشی موجود در شهرستان‌ها به افرادی که در خود شهرستان حضور دارند واگذار شود تا نگهداری بهتر انجام شود.

وی در ادامه نیازهای شهرستان را بسیار متعدد دانست و افزود: در منطقه با پراکندگی فضاها مواجه هستیم، اگرچه در شهرستان خلیل‎آباد زمین بسیار خوبی برای تمرین ورزشکاران حتی در سطح استان و ملی پیش‌بینی شده بود اما از سال‌ها قبل اقدامی در این پروژه صورت نگرفت و در حال تخریب است.

وی همچنین اظهار کرد: اگرچه یکی از نیازهای اساسی دومیدانی وجود پیست است، اما هیچ فضای خاصی برای این رشته در شهرستان کاشمر نداریم، حتی پیست موجود در استادیوم آزادی هیچ تغییری نکرده و باید ساماندهی شود.

وی در خصوص وضعیت اماکن ورزشی در بخش کوهسرخ افزود: بخش کوهسرخ با نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت هیچ مکان ورزشی ندارد، همان سالن موجود هم مناسب نیست و این موجب شده از مردم کوهسرخ خجالت بکشیم.

وی بیان کرد: حتی در داخل خود روستاها نیز زمین‎های خاکی مناسبی نداریم، اگر چه در شهر ریوش زمینی پیش‌بینی شده اما سال‌هاست نیمه کاره مانده است.

افتتاح150 خانه ورزش روستایی تا پایان سال در خراسان رضوی

در ادامه این نشست مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه ورزش استان در یک سال گذشته به افتخارات خوبی دست یافته است به طوری که با تلاش هیئت‌های ورزشی موفق به کسب رتبه اول در ورزش همگانی کشور، کسب رتبه دوم در المپیاد استعدادیابی کشور و جزء سه استان برتر در حوزه ورزش بانوان شده‌ایم.

فرزاد فتاحی از کسب رتبه اول کشور در بحث ورزش روستایی خبر داد و افزود: سال گذشته 150 خانه ورزش روستایی در سطح استان افتتاح شده که مورد استقبال روستاییان قرار گرفته است.

وی همچنین عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سال 60 خانه ورزش روستایی در استان به بهره‌برداری رسیده است و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال نیز 150 خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و به 210 خانه ورزش روستایی خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان کاشمر نیز آمادگی داریم در صورتی که شهرستان فضای مورد نیاز خانه ورزش روستایی را تحویل دهد اداره کل ورزش و جوانان نیز تا پایان سال نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز 5 تا 10 خانه ورزش روستایی اقدام کند.

فتاحی اظهار کرد: درآمد اماکن ورزشی در هر شهرستان متعلق به همان شهرستان است و از این حیث اعتبارات خوبی به شهرستان‌ها پرداخت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر شهرستانی به هرمیزانی که درآمد داشته باشد برای خودشان خواهد بود، گفت: درآمد حوزه ورزش استان در سال 96 مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بود، با فعالیت‌ها و تلاش‌های انجام شده این میزان درآمد در سال گذشته به 4 میلیارد ریال افزایش یافت که پیش‌بینی می‌کنیم این درآمد در سال جاری به 8 میلیارد تومان برسد.

وی تاکید کرد: مجموع درآمد و اعتبارات اختصاصی حوزه ورزش در سال 96 حدود 11 میلیارد تومان بوده است و درآمد و اعتبار اختصاص یافته به حوزه ورزش خراسان رضوی در سال گذشته 17 میلیارد تومان بوده به طوری که موفق شدیم در سال گذشته تمام بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

فتاحی یادآور شد: در سال جاری نیز اگر رقم اعتبارات و درآمدی همانند سال گذشته اختصاص یابد قطعا سال خوبی پیش روی ورزش استان قرار می‌گیرد و هیئت‌های ورزشی که برنامه داشته باشند از این اعتبارات بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه گفت: اعتبارات حوزه جوانان از 350 میلیون تومان در سال 96 به یک میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 97 رسیده است.

وی در خصوص وضعیت ورزش در بخش کوهسرخ گفت: هر کاری بتوانیم برای این بخش انجام خواهیم داد تا پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

اماکن ورزشی کاشمر فرسوده هستند

در این جلسه فرماندار کاشمر خواستار توجه جدی به حوزه جوانان و تأسیس سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه شد.

مسلم ساقی افزود: در اداره کل ورزش و جوانان باید جوانان بیشتر از ورزش مورد توجه قرار بگیرند، بدون شک تاسیس سازمان‌های مردم نهاد کمک بسیاری در رفع مشکلات خواهد نمود.

فرماندار کاشمر ادامه داد: با توجه به نقش و کارکردهای اجتماعی ورزش می‌طلبد که توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر کاهش بیماری‌ها منجر به کاهش افسردگی و سایر آسیب‌ها شود.

فرماندار کاشمر عنوان کرد: آمادگی داریم تا پایان سال 10 خانه ورزش روستایی را برای تجهیز و بهره‌برداری تحویل اداره ورزش و جوانان دهیم.

ساقی با اشاره به اینکه اماکن ورزشی کاشمر به دلیل قدمت بالای ساختمانی فرسوده هستند و نگهداری و بهسازی این مجموعه‌ها نیازمند هزینه‌ها و اعتبارات بسیاری است، از مدیرکل ورزش و جوانان خواست تا در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‎ای به اماکن ورزشی در این شهرستان داشته باشد.

فضاهای ورزشی بسیار نامناسب است

در این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: در حال حاضر 48 هیئت ورزشی در سطح شهرستان کاشمر داریم که 43 هیئت در سطح استان و کشور بسیار فعال هستند، همچنین ورزشکاران شهرستان در سطح ملی نیز مقام‎های بسیار خوبی را تاکنون کسب کرده‌اند.

محمد شایگان عنوان کرد: به رغم تنگناها و مشکلات اعتباری اما دولت تدبیر و امید اعتبارات بسیار خوبی را در سال گذشته و امسال برای توسعه اماکن ورزشی به شهرستان تخصیص داده است.

وی همچنین گفت: به رغم اینکه برخی اماکن را داریم اما استفاده بهینه نمی‎شود، که تلاش شده در جهت استاندارد سازی این اماکن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه فضاهای ورزشی شهرستان بسیار نامناسب است، عنوان کرد: مناسب سازی و بهسازی اماکن ورزشی در اولویت قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha