• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 98080100209
  • منبع : روابط عمومی برنامه

افتتاح نمایشگاه عکس‌های اربعین با حضور سخنگوی دولت

افتتاح نمایشگاه عکس‌های اربعین با حضور سخنگوی دولت

نمایشگاه «موج عشق» منتخب عکس‌های رسانه‌ها از پیاده‌روی اربعین با حضور سخنگوی دولت و معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای ارسباران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در این مراسم گفت: تصویر و زبان هنر، یکی از موثرترین راه‌های انعکاس پیام جهانی اربعین است که هم بازتاب احساس و عواطف مردم به وجود حضرت سیدالشهداء(ع) است و هم نماد تداوم نهضت عاشورا با محوریت حماسه و مقاومت و ایثار.

سخنگوی دولت بعد از افتتاح نمایشگاه با اشاره به اثرگذاری عکس‌های نمایشگاه گفت: راهپیمایی اربعین در امتداد عاشورا ترکیبی از عشق و حماسه است و مردم از سراسر جهان برای عرض ارادت به ساحت قدسی سیدالشهداء خود را به کربلا می‌رسانند.

علی ربیعی افزود: راهپیمایی میلیونی اربعین امروز مدیون امواج عشق و هنر مردمانی است که رمز ماندگاری تابلوی بی‌نظیر جدال حق و باطل در عاشورا را دریافته‌اند.

وی با بیان اینکه نوحه‌خوانی، پرده‌خوانی، تعزیه، شبیه‌خوانی و مداحی جملگی هنرهایی هستند که به واسطه ارتباط با مفهوم عاشورا، ماندگار شده‌اند، عکاسی را روایتی جهانی برای ثبت و جاودانگی زندگی و زمانه مردمانی دانست که قرن‌ها پس از عاشورا نیز همچنان از چشمه جوشان عاشورا الهام می‌گیرند.

وی عکاسی مستند را نوعی جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی بدون روتوش عنوان کرد و گفت: هر هنری که خود را در دستگاه عاشورا تعریف کند هرگز کهنه نخواهد شد.

وی در پایان نیز خطاب به معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عکس‌های مردمی از راهپیمایی اربعین را هم طی فراخوانی جمع آوری و در نمایشگاهی به معرض دید عموم بگذارید.

سخنگوی دولت تابلوی یادبود این نمایشگاه را نیز با نگارش این جملات امضا کرد:
ترکیبی از عشق به حسین(ع)، هنر عکاسی و امواج عشق انسانی... لحظه‌های تاریخی اینچنین به یادها می‌مانند.

این نمایشگاه که به همت معاونت مطبوعاتی برپاشده، تا ششم آبان در این فرهنگسرا برقرار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha