• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98080100814
  • خبرنگار : 50294

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

تغییرات سبک زندگی بشر عامل اصلی کم تحرکی کودکان است

تغییرات سبک زندگی بشر عامل اصلی کم تحرکی کودکان است

ایسنا/کردستان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: آپارتمان نشینی، شهر نشینی و تکنولوژی‌های روز دنیا عامل اصلی کم‌تحرکی کودکان در جوامع امروزی است.

 بە گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی امروز (یک آبان) در نخستین همایش بین‌المللی ورزش و توسعە کە در تالار مولوی دانشگاە کردستان برگزار شد اظهار کرد: وضعیت حرکتی کودکان امروزه بە هیچ وجە با ٤۰سال پیش قابل مقایسە نیست و حرکت از کودکان ربودە شدە است و این جریان نە تنها در کشور ایران کە در تمام دنیا شکل گرفتەاست.

وی عنوان کرد: شاید طرح هرمی جامع ورزش کشور در زمانیکە مدارس پایە و اساس مدل‌های ورزشی بود مفید فایدە واقع می‌شد اما امروزە کە ریشە ورزش در خانوادە است دیگر این مدل جوابگو نیست.

حمیدی در ادامە افزود: ریشە تمام بیماری‌ها و چاقی‌ها در کم تحرکی است و این مشکلی است کە جهان هزارە سوم با آن روبەرو است.

بە گفتە وی اکنون در سراسر جهان مدلهای مبتنی بر سواد حرکتی بە کودکان از بدو تولد تا ٦سالگی توجە دارد.

حمیدی خاطرنشان کرد: امروزە استعدادهای ورزشی و قهرمانی ما روز بە روز در حال کاهش است و اگر بخواهیم ورزش را توسعە و بە قهرمانی برسیم باید بە سواد حرکتی توجە کنیم و کودکان را قبل از بدو ورود بە مدرسە مورد توجە قرار دهیم.

وی با تاکید بر این موضوع کە باید سواد حرکتی از ابتدای رشد کودک آغاز شود، تصریح کرد: سواد حرکتی در بخش ورزش همگانی و قهرمانی باید از خردسالی آغاز شود زیرا  پایه همه مدل ها و توسعه های ورزشی در خردسالی است.

بە عقیدە معاونت تربیت بدنی، دستیابی بە توسعە پایدار نیازمند سواد حرکتی است.

حمیدی در پایان یادآور شد: اگر بە فکر ایجاد سیستم جامع و کاملی در حوزە ورزش و صبر استراتژیک نباشیم ورزش کشور در ٥۰ سال آیندە در سطح پایین‌تری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha