• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98080804177
  • خبرنگار : 71573

در قالب ۳ کتاب منتشر شد

«پِی‌جو»، «فریب طعمه‌ها» و «زندگی پنهان ذهن»

«پِی‌جو»، «فریب طعمه‌ها» و «زندگی پنهان ذهن»

داستان «پی‌جو»، «فریب طعمه‌ها» (اقتصاد سوءاستفاده و فریب) و «زندگی پنهان در ذهن» به تازگی منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، داستان بلند «پی‌جو» نوشته خولیو کورتاثار با ترجمه سحر یوسفی در ۹۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان در فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب درباره آن می‌خوانیم: «پِی‌جو» از بزرگ‌ترین دستاورهای ادبی خولیو کورتاثار، و یکی از کلاسیک‌های ادبیات قرن بیستم است؛ داستان واپسین روزهای زندگی جانی کارتر نابغه ساکسیفون، بر لبه درخشش و ویرانی، با پس‌زمینه‌ای اگزیستانسیالیستی و پرداختی استادانه.

«پی‌جو»  از زمان نخستین چاپش در ۱۹۵۹، با اقبال فراوان خواننگان روبه‌رو بوده است و آن را همچون «لی‌لی بازی» تجربه‌ای خلاقانه دانسته‌اند.

خوسه مونیوث، تصویرگر بزرگ آرژانتینی، توانسته است با قریحه‌ای شگرف عمق این داستان را نشان دهد؛ جاز، شب‌های بی‌خوابی، و پاریس سال‌های ۱۹۵۰.

همچنین «فریب‌ طعمه‌ها؛ اقتصاد سوءاستفاده و فریب» نوشته جورج ای. اکرلاف و رابرت جی. شیلر با ترجمه افشین خاکباز در ۴۰۱ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۷۲ هزار تومان در نشر یادشده به چاپ رسیده است.

صورت‌حساب‌های پرداخت‌نشده و سقوط مالی، فریب در شرایط متعدد و نتیجه‌گیری و تأملات پایانی بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

در  پشت جلد کتاب نوشته شده است: جورج اکرلاف و رابرت جیمز شیلر، برندگان جایزه نوبل اقتصاد، می‌کوشند با اشاره به کاستی‌های علم اقتصاد متعارف، به زبانی همه‌فهم به مباحثی در حوزه اقتصاد بپردازند که تاکنون کمتر به آن‌ها پرداخته شده است: سوءاستفاده و فریبکاری، دستکاری در نظام معرفتی عموم مردم برای فریب آن‌ها و تغییر رفتار مردم در جهت حفظ منافع صاحبان سرمایه و قدرت در این فضای سرشار از فریب و نیرنگ، حتی مردمانی که از سلامت اخلاقی برخوردارند نیز تحت فشار نظام بازار و از سر اضطرار مجبورند همرنگ جماعت شوند.

اکرلاف و شیلر با پراختن به پدیده‌هایی همچون قمار و عملکرد نظام بانکی و کارت‌های اعتباری و موارد متعدد دیگر، نشان می‌دهند که چگونه دست نامرئی بازار و ترفندهای بی‌شمار صاحبان کسب و کار که در موقعیت‌های مختلف، از مراسم تولد گرفته تا خرید خانه و خودرو و مراسم خاکسپاری، مردم را به سمت خرید کالاهایی سوق می‌دهند که به آن نیازی ندارند در نهایت جامعه‌ای را می‌سازد که به تعبیر هنری‌ دیوید تارو زندگی بیشتر آدم‌هایش بیچارگی خاموش  است.

دیگر کتاب چاپ‌شده در فرهنگ نشر نو، «زندگی پنهان ذهن» نوشته ماریانو سیگمان با ترجمه ماندانا فرهادیان است که در ۳۲۷ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۵۶هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: ماریانو سیگمان برای آن‌که خودمان و دیگران را عمیق‌تر درک کنیم، نشان می‌دهد:

- چگونه در طی اولین روزهای زندگی‌مان به ایده‌ها شکل می‌دهیم؟

- چرا رویا می‌بینیم و تصور می‌کنیم؟

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha