• پنجشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98080904770
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

بیمارستان اردستان وضعیت مطلوبی ندارد

بیمارستان اردستان وضعیت مطلوبی ندارد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: اگر بخواهیم تعداد جمعیت را در شهرها و روستاها حفظ کنیم و از مهاجرت جمعیت جلوگیری کنیم باید نظام های خدماتی را تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا تاملی امروز (پنج شنبه) در کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: شهرستان اردستان در سال ۱۳۲۷ به عنوان یک شهرستان جدید تاسیس و پس از گذشت ۴۰ سال جمعیت شهرستان کاهش چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت به عنوان مقوله ای تعیین کننده در تخصیص منابع و اعتبارات و ارائه خدمات در کشور مورد توجه است، افزود: متاسفانه به همین دلیل مردم شهرستان اردستان در پشت چراغ قرمز جمعیت و دریافت خدمات متوقف می شوند. هرکجا موضوعات و مشکلات منطقه را پیگیری کردیم به موضوع جمعیت برخوردیم و آن موضوع متوقف شده است.

فرماندار اردستان گفت: امروز اگر بخواهیم همین تعداد جمعیت را در شهرها و همچنین بازگرداندن جمعیت به روستاها داشته باشم و از مهاجرت جمعیت جلوگیری کنیم باید نظام های خدماتی را در شهرستان های محروم تقویت کنیم که یکی از مهمترین آنها نظام سلامت است.

تاملی ادامه داد: در سال های گذشته موضوع جمعیت در سطح کلان وزارت خانه ها دقیق تر شده و محدودیت بیشتری ایجاد کرده است. امروز نرخ سالمندی در شهرستان اردستان ۱۸.۲ درصد است و جمعیت بالای ۷ هزار نفری سالمندان در این شهرستان نیاز به یکسری خدمات ویژه دارند.

وی با بیان اینکه نگاهی که دانشگاه علوم پزشکی در سالهای گذشته به شهرستان اردستان داشته مثبت نبوده است، افزود: یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر به آن توجه نشده بیمارستان اردستان است که وضعیت فعلی آن زیاد خوب نیست.

فرماندار اردستان با بیان اینکه همیشه شعار می دهیم که مردم شایسته بهترین خدمات هستند، تصریح کرد: باید یک نگاه جدیدی به بخش درمان شهرستان اردستان داشته باشیم. به عنوان مثال امروز فردی که در اردستان دچار حادثه ای می شود باید منتظر باشد که یکی از بیمارستان مرکز استان اجازه پذیرش را به او بدهد. متاسفانه سالهای گذشته در دانشگاه علوم پزشکی استان به نوعی مدیریت شده که امکان خدمات در بیمارستان های شهرهای کوچکی مثل اردستان وجود نداشته باشد.

کمبود پزشک متخصص اصلی ترین مشکل بخش سلامت و درمان اردستان

همچنین نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: شهرستان اردستان در حوزه درمان به دلیل کمبود جمعیت مشکلاتی دارد که گاهی مواقع سلامت مردم را با مشکل مواجه کرده است که نیازمند کمک بیشتری از سمت دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان اینکه موضوع کمبود پزشک متخصص اصلی ترین مشکل بخش سلامت و درمان شهرستان اردستان است، افزود: تبدیل وضعیت مرکز فوریتهای پزشکی شهر زواره به بیمارستان محلی یکی از مطالبات مردمی است با توجه به جذب تجهیزات خوبی که از طرف خیرین جذب شده است انتظار می رود که دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص مساعدت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha