• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98081105589
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

دبیر اجرایی رویداد استارکاپ در هرمزگان:

ارتباط میان ارگان‌های مختلف سبب رشد اکوسیستم استارتاپی بندرعباس می‌شود

ارتباط میان ارگان‌های مختلف سبب رشد اکوسیستم استارتاپی بندرعباس می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر اجرایی رویداد استارکاپ در هرمزگان گفت: آغاز ارتباط میان پارک علم و فناوری، دانشگاه ها، نهادهای حکومتی، قانون گذاران، اتاق های بازرگانی و دانشگاه ها و سایر ارکان سبب رشد استارتاپ های شهر و ورود سایر تیم ها از دیگر استان ها به اکوسیستم استارتاپی بندرعباس و رشد آن خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پنل تخصصی اکوسیستم استارتاپی جنوب با عنوان استارکاپ برای بررسی کمبودها، مشکلات و علل عدم وجود اکوسیستم استارتاپی کارآمد در بندرعباس برای نخستین بار به همت شرکت اهورا نو آفرین ایرانیان و جمعی از جوانان فعال و علاقه مند به حوزه کسب و کارهای نوپا در محل سالن کنفرانس برج فناوری هرمز برگزارشد.

دبیر اجرایی رویداد استارکاپ در هرمزگان در حاشیه این رویداد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولین پنل تخصصی اکوسیستم استارتاپی برای آشنا شدن فعالان استارتاپی و نهادها و ارکان دولتی با یکدیگر برگزار شد.

حسین حاجی زاده عنوان کرد: دولت، کارآفرین ها، شرکت ها، سرمایه‌گذاران انکوباتورها، سرمایه‌گذاران منتورها، رویدادها، ارائه‌دهندگان خدمات و... نقش های بسیار مهمی را در این اکوسیستم ایفا می کنند، به همین علت ارتباط صحیح هر استارتاپ با نهاد مربوط به فعالیتش نقش مهمی در جهت پیشرفت فضای استارتاپی استان و حتی کشور دارد.

وی افزود: هرچند که معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی بندرعباس، مدیر مرکز رشد دانشگاه هرمزگان و همچنین نماینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه حاضر شدند و به ارائه توضیحات مفصل از فعالیت مراکز خود پرداختند اما متاسفانه سایر مهمانان دعوت شده از جمله مدعوین دانشگاه پیام نور، مسئولان دعوت شده از بخش فناوری و سرمایه گذاری استانداری، شرکت شهرک های صنعتی، تعدادی از مدیران پارک علم و فناوری غایبین این جلسه بودند.

دبیر اجرایی رویداد استارکاپ در هرمزگان تصریح کرد: هدف از برگزاری پنل تخصصی اکوسیستم استارتاپی جنوب این بود که  برای اولین بار ارکان اکوسیستم استارتاپی بندرعباس درکنار هم قرار بگیرند تا به فهم مشترکی  در این حوزه برسیم و هرکدام از حاضرین در جایگاه خود به این سوال پاسخ دهند که چه کمکی می توانند به استارتاپ ها کنند و از طرف دیگر فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا نیز برای پیشبرد برنامه و رسیدن به اهداف خود مسیر بهتر و صحیحی را برگزینند.

حاجی زاده تداوم برگزاری این قبیل برنامه هارا ضروری دانست و ادامه داد: این رویدادها را به صورت فصلی (سالانه سه الی چهارمرتبه) برگزارخواهیم کرد و در هر کدام از آن ها موضوعات مختلف و مهم برای استارتاپ ها و فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا و شناسایی پتانسیل های موجود در شهر بندرعباس، استان هرمزگان و حتی جنوب کشور را بررسی خواهیم کرد.

حاجی زاده افزود: متاسفانه تاکنون هیچ گونه هماهنگی میان ارکان وجود نداشته و این موضوع تنها به فعالان استارتاپی لطمه وارد می کند؛ آغاز ارتباط میان پارک علم و فناوری، دانشگاه ها، نهادهای حکومتی، قانون گذاران، اتاق های بازرگانی و دانشگاه ها و سایر ارکان سبب رشد استارتاپ های شهر و ورود سایر تیم ها از دیگر استان ها به اکوسیستم استارتاپی بندرعباس و رشد آن خواهد شد.

وی در پایان گفت: فرصت بسیار مناسبی است تا از حمایت ها و همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان قدردانی شود، زیرا که همواره همراه و همگام با ما برای بهبود شرایط و فضای استارتاپی قدم برداشته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha