• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98081105915
  • خبرنگار : 50180

یک مسئول:

فعالیت‌های قرآنی از پربازده‌ترین کارهای فرهنگی است

 فعالیت‌های قرآنی از پربازده‌ترین کارهای فرهنگی است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت‌های قرآنی از کم هزینه‌ترین و پربازده‌ترین کارهای فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی ملانوری در آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان کرمانشاه که امروز(یازدهم آبان) برگزار شد، با تاکید بر اینکه رسالت عظیم ترویج و تبلیغ قرآن همواره بر عهده مردم بوده، گفت: وظیفه دولت و حاکمیت تنها تسهیل‌گری در ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) است و ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی باید با کمک خود مردم صورت گیرد.

مدیرکل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های قرآنی به عنوان کم هزینه ترین و پربازده‌ترین کارهای فرهنگی یاد کرد و افزود: باید کارهای فرهنگی قرآنی به جریان ملی تبدیل شده و همه مردم در این زمینه پای کار بیایند.

ملانوری درادامه اشاره‌ای به وضعیت چاپ و نشر قرآن کریم در جهان اسلام داشت و افزود: بر اساس آمارهای موجود سالانه 40 میلیون جلد "قرآن کریم" در کشورهای اسلامی به چاپ می‌رسد که سهم کشور ما از این میزان حدود یک میلیون جلد است و  این در حالیست که سالانه حدود 200 میلیون جلد "انجیل" در دنیا اهداء می‌شود.

بهرام فاضلی‌زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این آیین از قرآن کریم به عنوان کتاب نجات‌بخش انسان‌ها یاد کرد و گفت: اگر قرار باشد انسانها دچار انحراف هم بشوند، این انحرافات برای انسانی که با قرآن مانوس شده خیلی کمتر است.

فاضلی‌زاد از قرآن و عترت به عنوان دو بال برای نجات انسانها یاد کرد و افزود: هرجا این دو بال در کنار هم باشند سلامت انسان تضمین می‌شود و هرگونه انحراف انسان در بی‌توجهی به یکی از این دو رخ می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به رشد روزافزون تکنولوژی، گفت: در عصر حاضر که ابزارهای ارتباطی انسانها را در تنگنای حسرت و گمگشتگی قرار داده، قرآن تنها راه نجات آدمی است.

فاضلی‌زاد اضافه کرد: برای رسیدن به سعادت و رستگاری باید مراقب باشیم تا اتصالمان به این چشمه همیشه جاری قطع نشود.

انتهای پیام 


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha