• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98081206885
  • خبرنگار : 50167

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد:

بالاترین استاندارد، استاندارد اخلاق است

بالاترین استاندارد، استاندارد اخلاق است

ایسنا/زنجان معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: بالاترین استاندارد، استاندارد اخلاق است، انسان‌های بااخلاق، کالا و خدمات با اخلاق می‌آفریند.

به گزارش ایسنا، مسلم بیات پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: افراد، استاندارد را به‌عنوان حقوق عمومی جامعه خود پذیرفته‌اند. انسان باید به گذشته و فلسفه کارها نگاه کند، زیرا فلسفه کارها همانند قطب‌نما مسیر درست را به افراد نشان خواهد داد. در سال ۱۹۴۵ تعداد ۲۵ کشور اروپایی که همچنان در استاندارد بین‌المللی پیشرو بوده و سازمان استاندارد را پایه‌گذاری کردند، آنان در این سال به دنبال چگونگی انجام کارها به نحو صحیح، ایمن و باصلابت‌تر بودند.

وی افزود: کیفیت ضامن تامین نیاز همه ذی‌نفعان است. اگر یک شرکت و کارخانه بتواند نیاز ذی‌نفعان خود را تامین کند، کیفیت را نیز تامین خواهد کرد. ذی‌نفع کسی است که تاثیر متقابل بر افراد، تولیدکنندگان و ... می‌گذارد و مشتری یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ذی‌نفعان است. همه کسانی که به نوعی به محصول ما تاثیر می‌گذارند به نوعی ذی‌نفع هستند و باید نیازهای آتی ذی‌نفعان نیز تامین شود.

این مسئول تصریح کرد: مردم یک‌سری نیازهایی دارند که قابل تامین نبوده و باید از بیرون تامین شود. ارزیابی انطباق مشخص می‌کند که فرد یا تولیدکننده قادر به تامین نیازهای ما است و یا برعکس، همچنین تولیدکننده‌ها و ارائه‌دهنده‌های خدمات مکلف هستند وقتی در ترویج و آموزش استانداردها مشخص می‌شود، باید ویژگی‌های محصول را روی آن درج کنند.

بیات ادامه داد: آگاهی جامعه قدرت انتخاب آگاهانه را به افراد خواهد داد و باعث پیشرفت و رقابت مثبت بین عرضه‌کننده کالا و خدمات خواهد شد. امروز فروشنده‌ها و خریداران نیاز ندارند که یکدیگر را ملاقات کنند تا از محصول مورد نظر اطمینان حاصل شود، بلکه امروزه آنان با زبان استاندارد با یکدیگر صحبت می‌کنند، همان‌طوری که ما در کشور خودمان پذیرفته‌ایم با یک زبان رسمی و ادبیات آن صحبت کنیم، زبان تجارت نیز استاندارد است.

وی تصریح کرد: شعار امسال، استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی عنوان شده است که امروزه افراد از طریق شبکه‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و با افراد در دنیا و اطلاعات را با یکدیگر تبادل کنند. استاندارد یک مقوله چندبعدی است. امروز انتخاب استاندارد در اختیار ما نیست. ما ناگزیر به لحاظ شرایط حیاتی استانداردها را به کار می‌گیریم و به لحاظ حیاتی و استراتژیک ناگزیر هستیم از استاندارد استفاده کنیم؛ در این زمینه شیوه‌نامه‌ای تدوین شده است که به کسانی که برای اولین بار کالایی را تولید می‌کنند، گواهی‌نامه‌هایی داده شود.

مدیر انجمن کنترل کیفیت اداره‌کل استاندارد استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، افزود: استاندارد و کیفیت محصولات مقوله گسترده‌ای است. ما در بحث کیفیت، کیفیت تمام نداریم و استاندارد و کیفیت یک مسابقه تمام‌نشدنی است و این راه را باید با امید و تلاش طی کنیم.

علیرضا مینویی خاطرنشان کرد: مدیران کنترل کیفی باید آرامش و حمایت داشته باشند تا بتوانند موفق عمل کنند و به این امر که مدیران کنترل کیفی امروزه امنیت شغلی ندارند، توجه شود. کیفیت فراگیر است و کیفیت فقط شامل کالا و خدمات نشده و باید در رفتار و عملکرد ما نیز نمود پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha