• دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98081307777
  • خبرنگار : 50204

سیدمحمد حسینی

افول آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی آغاز شد

افول آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی آغاز شد

ایسنا/مرکزی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افول آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی شروع شده و در گام دوم انقلاب این افول با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

سیدمحمد حسینی در تجمع یوم‌الله ۱۳ آبان در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، امروز افول آمریکا شروع شده و آمریکا نسبت به 10 سال پیش ضعیف‌تر شده، در حالی که ایران هر روز قوی‌تر شده است. افول آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی شروع شده و در گام دوم انقلاب این افول با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند.

وی افزود: امروز روز بسیار مهم و افتخار بزرگی برای ملت ایران است و نمی توان این روزها را فراموش کرد. امروز در بیش از هزار نقطه کشور این تجمعات باشکوه برگزار می شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این تجمعات را یک ضرورت دانست و گفت: ملتی که با تاریخ خود انس نداشته باشد دچار آسیب می‌شود، این روزها درس‌های بزرگی برای ملت ایران به همراه دارند و برای استمرار حرکت انقلاب مهم و ارزشمند هستند.

حسینی بیان کرد: صحبت از آمریکا، صحبت از جنایات ۱۰۰ ساله این نظام استکباری است، این کشور در بیش از ۶۰ کودتا و جنگ داخلی حضور مستقیم داشته و همین خوی استکباری آمریکا سبب ایجاد خوی و توهم مدیریتی برای این نظام استکباری شده که البته با ظهور انقلاب اسلامی همه این توهمات شکسته شد.

وی افزود: در سال ۱۹۴۹ آمریکا در یونان جنگ داخلی براه انداخت و ۱۵۴ هزار نفر کشته و ۴۰ هزار نفر بازداشت و ۶ هزار نفر اعدام شدند. این اقدام نتیجه آتش افروزی آمریکا در یک کشور است، همچنین در سال ۱۹۵۴ در گواتمالا سازمان سیا علیه دولت این کشور کودتایی براه انداخت و ۲۰۰ هزار نفر کشته شدند که ایجاد اینگونه توطئه‌ها نشان از خوی پلید آمریکا دارد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در سال ۱۳۳۲ که بحث ملی شدن صنعت نفت توسط دکتر مصدق اعلام شد خبری از حکومت جمهوری اسلامی نبود، اما آمریکایی‌ها ناجوانمردانه کودتا کردند و وزیر وقت را کنار زدند چراکه به دنبال وابستگی کامل کشورها به خودشان هستند.

حسینی ادامه داد: کارنامه سیاه آمریکا در هر گوشه‌ای از دنیا از جمله در کشورهای اندونزی، ویتنام، یونان، لائوس و گواتمالا و ... سبب شده که امروز همه دانش آموزان و مردم در سراسر کشور فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.

حسینی بیان کرد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند، همچنین در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ نیز دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا راهپیمایی کردند اما رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

وی ادامه داد: سومین رویداد تاریخی در روز ۱۳ آبان، مربوط به سال ۱۳۵۸ است که در آن روز دانشجویان پیرو خط امام، سفارتخانه آمریکا که لانه جاسوسی آنها در تهران بود را تسخیر و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز هزاران نفر از آمریکایی‌ها به اسم کارمند سفارت در عراق به دنبال ایجاد توطئه و آشوب هستند، گفت: میلیون ها ایرانی در اربعین به کربلا رفتند و مردم عراق به خوبی از آنها استقبال کردند، اما امروز به سبب وجود فتنه‌های آمریکا و صهیونیسم عده‌ای علیه ایران شعار داده و به سمت سفارت حرکت می‌کنند، آمریکا قصد دارد علیرغم مشترکات زیاد بین دو ملت در میان آنها آتش افروزی کند.

حسینی اضافه کرد: برداشت سهم از نفت عراق توسط آمریکایی‌ها به عنوان غرامت جنگی یکی از دلایل ناراحتی و اعتراض و تظاهرات مردم عراق است، البته ضعف مدیریت نیز در عراق وجود دارد، اما آمریکا به دنبال غارت سرمایه‌های این کشور است.

وی با اشاره به اینکه تمامی روسای جمهور آمریکا در تمامی دوره‌ها در یک سطح بوده و با هم فرق ندارند، ادامه داد: آمریکا که زمانی داعش را به وجود آورده و از آن حمایت می کرد امروز به دنبال از بین بردن داعش است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گذشته می گفتند صحبت کردن با ملایمت با آمریکائی ها  مشکلات کشور را حل می‌کند ولی تجربه شش ساله نشان داد نه تنها مذاکره و به آرامی سخن گفتن با آمریکا مشکلات را حل نمی کند بلکه سبب گستاخی بیشتر آنها شده است.

حسینی اضافه کرد: توطئه ها و فشارهای آمریکا در طول این چهل سال و بویژه در  شش سال اخیر سبب ایجاد اتحاد بیشتر بین مردم شده و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا بر همگان ثابت شده است. جنایت های آمریکا نشان داد که آمریکا به هیچ کس حتی دوستان و هم پیمانان خود رحم نمی کند.

وی اضافه کرد: امروز اندیشکده های آمریکایی نیز خودشان بیان می‌کنند که آمریکا رو به افول است که بدهی بیش از ۲۱ تریلیون دلاری آمریکا و سهم ناچیز آن در اقتصاد دنیا مصداق این افول است.

حسینی بیان کرد: امروز در ایران اسلامی همت های جهادی سبب تقویت جبهه مقاومت می شود و ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌های دنیا نشان از حرکت در راه قرآن و استمرار حرکت در این راه در گام دوم انقلاب دارد.

وزیر سابق فرهنگ تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌تواند در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی ایران موثر باشد، امروز باید از ظرفیت‌ها و تواناهایی‌های کشور برای رفع نیازهای کشور و حتی کشورهای منطقه استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha