• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98081408170
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

در پی واژگونی مرگبار خودرو نیسان حامل ۷ دانش‌آموز؛

معاون فرماندار: برای ساکنین بشاگرد خرید مینی بوس به صرفه نیست

معاون فرماندار: برای ساکنین بشاگرد خرید مینی بوس به صرفه نیست

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه برای ساکنین بشاگرد خرید دستگاه مینی بوس به صرفه نبوده و بخش خصوصی حاضر به ورود به این حوزه نیست، عنوان کرد: خرید مینی بوس به تعداد کافی برای شهرستان بشاگرد از توان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان خارج و نیاز به یک عزم ملی دارد.

یوسف حسینی در گفت و گو با ایسنا، افزود: حادثه رخ داده در یکی از جاده های مناسب و آسفالت شده شهرستان بشاگرد بود و علت حادثه بزودی از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان بشاگرد دارای سه مینی بوس برای انتقال دانش آموزان است که همگی مشغول به کار هستند، اضافه کرد: خودرو اغلب شهروندان بشاگردی وانت نیسان بوده و به دلیل نبود مینی بوس کافی، مجبور به استفاده از وانت نیسان برای جابجایی دانش آموزان هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه برای ساکنین بشاگرد خرید دستگاه مینی بوس به صرفه نبوده و بخش خصوصی حاضر به ورود به این حوزه نیست، عنوان کرد: خرید مینی بوس به تعداد کافی برای شهرستان بشاگرد از توان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان خارج و نیاز به یک عزم ملی دارد.

معاون فرماندار شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 180 روستا است و برای جابجایی دانش آموزان نیاز به یک همت ملی و تأمین مالی کافی برای خرید خودرو استاندارد و مورد نیاز وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان بشاگرد با مشکلات عدیده در جاده سازی و نبود آسفالت رو به رو است و امیدوارم این مشکلات هرچه سریعتر رفع شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از اضافه دو دانش آموز دیگر به جمع مصدومین واژگونی وانت سایپای حامل دانش آموزان در روستای دستگرد درگاز بشاگرد خبرداد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: صبح امروز در پی واژگونی خودرو نیسان حامل ۷ دانش آموز پایه هفتم و هشتم مقطع راهنمایی، ۵ دانش آموز مصدوم و دو نفر فوت شدند.

وی با بیان اینکه پس از مدتی دو دانش آموز که در محل حادثه حضور داشتند و به خانه رفتند، بنا بر احتیاط خانواده ها به بیمارستان آمدند، اظهار کرد: حال این دو دانش آموز مساعد اما برای کسب اطمینان از سلامتی کامل در بیمارستان به سر می برند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو نفر از مصدومین برای درمان بیشتر به میناب اعزام شدند، خاطرنشان کرد: این دو مصدوم مشکوک به شکستگی دنده و دیگری دچار سرگیجه بود.

نوروزیان در پایان گفت: یکی از مصدومین دچار شکستگی دست شده که بزودی وی به میناب اعزام خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت بشاگرد در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حال یکی از دانش آموزان وخیم گزارش شده است، تصریح کرد:  این حادثه صبح امروز ساعت ۶:۴۵ امروز صبح رخ داد و مجروحان در بیمارستان بقیه الله سردشت درحال مداوا هستند.


دکتر عبدالعزیز احمد پور افزود: حال یکی از دانش آموزان وخیم است و به بیمارستان میناب اعزام می‌شود.


وی اظهار کرد: وانت سایپا ۱۵ دانش آموز را از روستاهای سرتنگ، بند بارک و موردان دربند صلاح به مدرسه رازی دستگرد درگاز می‌برد.

همچنین رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، خاطرنشان کرد:صبح امروز در پی واژگونی خودرو نیسان حامل ۷ دانش آموز پایه هفتم و هشتم مقطع راهنمایی، ۵ دانش آموز مصدوم و دو نفر فوت شدند. 

دکتر محمود حسین پور بیان کرد: با وجود وخامت حال مصدومین و تعداد بالای آنها، متاسفانه هیچکدام از افراد حاضر در محل حادثه با اورژانس ۱۱۵ تماس نگرفته و مصدومین را با ماشین عبوری به بیمارستان بقیه الله بشاگرد انتقال داده اند. 

این مقام مسئول اظهار کرد: در این حادثه یک دانش آموز دختر ۱۳ ساله و یک دانش آموز پسر ۱۳ ساله به علت شدت ترومای وارده فوت شده و ۵ دانش دیگر ۳ تا دختر و ۲ نفر پسر  با تروما به قفسه سینه، تروما به لگن، تروما به سر و صورت به بیمارستان منتقل شدند. 
حسین پور در پایان اضافه کرد: مصدومین حادثه هوشیار هستند و در حال حاضر تحت نظر و دریافت خدمات تشخیصی و درمانی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha