• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98081810960
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده شرکت تعاونی ناشران اصفهان:

اصفهان از نبود طرح سیستماتیک برای توسعه مکان عرضه کتاب رنج می برد

اصفهان از نبود طرح سیستماتیک برای توسعه مکان عرضه کتاب رنج می برد

ایسنا/اصفهان نماینده شرکت تعاونی ناشران اصفهان گفت: هیچ طرح سیستماتیکی برای توسعه مکان های عرضه کتاب در اصفهان دیده نمی شود و این امر به همه مسئولان و نمایندگان اصفهان برمی گردد.

مرتضی ثابت قدم، نماینده شرکت تعاونی ناشران اصفهان در آیین گشایش نمایشگاه کتاب، ابتدا از همه کسانی که برای برگزاری این نمایشگاه و سپردن آن به صنف ناشران تلاش کرده بودند تشکر و سپس از شهرداری اصفهان گلایه کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا و شهرهای ایران، متولی نخست برگزاری رویدادهایی مثل نمایشگاه کتاب، شهرداری ها هستند اما ما کمتر از لطف و عنایت شهرداری اصفهان در این زمینه برخورداریم.

وی ادامه داد: البته شرایط اقتصادی کشور سخت است اما توقع داریم در موضوع فرهنگ و فرهنگسازی، به این دلیل که کتاب پر اهمیت ترین و اساسی ترین مسئله هر جامعه ای است، شهرداری عنایت بیشتری داشته باشد.

ثابت قدم خاطر نشان کرد: بی انصافی نباشد، تمام بخش های شهرداری مثل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی که درگیر برگزاری این نمایشگاه بودند، به نحو احسن با ما مشارکت داشتند اما دوست داشتیم در کلان شهر اصفهان که بسیاری از زیر ساخت های آن دچار اضمحلال است، توجه بیشتری به مقوله فرهنگ شود.

به گزارش ایسنا، نماینده شرکت تعاونی ناشران اصفهان خطاب به شهردار اصفهان گفت: شما یا مدیران قبلی، وقتی پروژه چهارباغ و باغ گلدسته و محور آمادگاه را اجرا می کردید، به این فکر نکردید که قطب فرهنگی شهر را در بن بست قرار می دهید و دسترسی به این محدوده را ضعیف می کنید؟

وی افزود: املاک آن محدوده متعلق به شهرداری است و مستاجران سرقفلی دار کتابفروش، هر روزشان را با نگرانی تغییر کاربری شب می کنند.

ثابت قدم تصریح کرد: بخشی از ناشران فعال استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که امکان تهیه ملک و مکان تجاری را ندارند.

نماینده شرکت تعاونی ناشران اصفهان گفت: مدل هایی که در شهرهای دیگر برای کمک به شرکت های چاپ و نشر اجرا شده، در اصفهان اجرا نشده و هیچ طرح سیستماتیکی برای توسعه مکان های عرضه کتاب در این شهر دیده نمی شود. این امر نیز به همه مسئولان و نمایندگان اصفهان برمی گردد.

پس از ایراد این سخنان، مجری برنامه از خبرنگاران خواست که به نوشتن آمار و ارقام اکتفا کنند. 

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در ادامه پشت تریبون رفت و گفت: کتابخوانی عنصر تداوم حیات انسانی و به منزله نفس کشیدن هوای پاک برای انسان خردمند است. 

وی، جامعه اهل مطالعه را قادر به حل مشکلات خود دانست و اظهار کرد: اگر سرانه مطالعه کتاب کم است، نباید آرام بگیریم و فقط به حرف زدن اکتفا کنیم. شهرداری اصفهان مبلغی بالغ بر ۳۲۷ میلیارد از بودجه خود را به ایجاد زیرساخت های فرهنگی، اجرای برنامه های فرهنگی و عملیات عمرانی مرتبط با فرهنگ اختصاص داده که رقم کمی نیست.

نوروزی تصریح کرد: ایجاد محور فرهنگی چهارباغ و برند سازی کتابخانه مرکزی در ایران، همه و همه برای جذب شهروندان بوده و این حرکت های مهم را دو سه وزارتخانه نیز نمی توانستند انجام بدهند.

شهردار اصفهان ادامه داد: نگاه به فرهنگ و درک مسئله فرهنگی ما را به هزینه در حوزه فرهنگ واداشته چرا که باور داریم فرهنگ نیاز اساسی جامعه است.

وی تاکید کرد: هر کس با نگاه منصفانه و قضاوت عادلانه درمقام بیان بربیاید، جز آنچه من گفتم نخواهد گفت و هر کس بخواهد تخطئه کند، آن چه را که گفتم بیان نخواهد کرد.

نوروزی با اشاره به تخصیص اتوبوس هایی برای سهولت دسترسی شهروندان به نمایشگاه کتاب گفت: ۷۰ درصد این نمایشگاه متعلق به شهرداری اصفهان است و اقداماتی که انجام‌ می شود با هماهنگی شهرداری است تا گامی موثر برای حرکت درست در جامعه تشنه فرهنگ ما برداشته شود.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد که با یکرنگی و درک درست نیازها، کارهایی که مورد رضای خدا باشد انجام شده و نیازهای شهروندان مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha