• پنجشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98082315085

/کوتاه از نگارخانه‌ها/

در نگارخانه‌های مشهد چه می‌گذرد؟

در نگارخانه‌های مشهد چه می‌گذرد؟
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی  نگارخانه‌های مشهد این روزها میزبان نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری است و علاقه‌مندان به این حوزه‌ را با پیشنهادهای متنوعی از جمله نقاشی، خوشنویسی، دست‌بافته‌ها و... به گالری‌گردی دعوت می‌کند.

 «مشق عشق»، «سایه‌های رنگی»، «میراث نیاکان» «ترنم ترنج»، «در جست‌وجو»، «آبانگاه» و «ذهن زیبا» از جمله این نمایشگاه‌هاست که در نگارخانه‌های مختلف شهر میزبان هنردوستان و علاقه‌مندان است. در ادامه به جزئیات برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌پردازیم.

«مشق عشق»

«مشق عشق»؛ نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد نعمتی ارسنجانی است که از روز سه‌شنبه 21 آبان‌ماه در گالری شماره 2 رضوان افتتاح شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. 

این نمایشگاه آثار خوشنویسی تا پایان آبان از ساعت 8 الی 17 پذیرای علاقه‌مندان است. گالری شماره 2 رضوان در حرم مطهر رضوی، صحن کوثر، موزه مرکزی آستان قدس رضوی واقع شده است.

«سایه‌های رنگی»

«سایه‌های رنگی»؛ نمایشگاه نقاشی، آبرنگ و سیاه‌قلم، آثاری از یاسمن اخوی‌زاده و فروه پنبه‌کار است که از روز جمعه 24 آبان‌ماه در گالری عسل افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه آثار نقاشی تا چهارشنبه 29 آبان از ساعت 17 الی 20 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است. گالری عسل مشهد در فلسطین 12، شماره 28 واقع شده است.

«میراث نیاکان»

«میراث نیاکان»؛ سومین نمایشگاه انفرادی الهه عامری با آثار نقاشی آبرنگ است که روز جمعه 24 آبان و از ساعت 17 در گالری رادین افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه آثار نقاشی نیز تا روز چهارشنبه 29 آبان‌ماه درگالری رادین و از ساعت 17 الی 21 دایر است. گالری رادین در بلوار سجاد، حامد جنوبی 12، شماره 108 واقع شده است.

«ترنم ترنج»

«ترنم ترنج»؛ مجموعه‌ای از دست‌بافته‌های نفیس ایرانی در قالب فرش و چهارمین کلکسیون گروه دکوفرش است که عصر روز پنجشنبه 23 آبان‌ماه همزمان با افتتاح نگارخانه ارژنگ در مشهد، آغاز خواهد شد.

این نمایشگاه فرش دستباف تا پنجشنبه 30 آبان‌ماه و از ساعت 17 الی 21 پذیرای بازدیدکنندگان و هنردوستان است.  نگارخانه ارژنگ در بلوار هفت تیر، هفت تیر 19، پلاک 9 واقع شده است.

«در جست‌وجو»

«در جست‌وجو»؛ مجموعه‌ای از آثار نقاشان آبرنگ  زیر نظر استاد محمد مدیرزاده است که عصر روز جمعه؛ 24 آبان ماه در گالری روند مشهد افتتاح خواهد شد.

ساحل آردی، انسیه اکرمی، آزاده برادران، فهمیه ثوابی، فریده جواهرزاده، عاطفه سریری، گوهرالملوک شاهی، سورن صفاریان، مریم عالیانی، محمد علوی نهاد، مهتاب میرجلیلی، فروغ نامجو، رزیتا هنری، از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه نقاشی آبرنگ نیز تا روز جمعه اول آذرماه ادامه داشته و از ساعت 17 تا 20 آماده بازدید خواهد بود. نگارخانه روند مشهد در بلوار خیام، بلوار ارشاد، ارشاد 6، خیابان هجرت، شماره 72 واقع شده است.

«ذهن زیبا»

«ذهن زیبا»؛ نمایشگاه نقاشی و طراحی است که از روز شنبه 18 آبان در نگارخانه ارغوان افتتاح شده است. این نمایشگاه منتخب آثار نقاشی و طراحی فریبا حاجی سیداسداله، اسما کاظمی، اعظم عزیزی، احسان احمدی، الهام شیران، علی توانا، فرزانه لگزیان، فاطمه اصلاحی ثانی، فاطمه رافتی، مهسا تقوی، مریم جعفری راد، منا لقمانی، نسیم بهمن، نگین رحمانی، طیبه کبودانی، وحید چکنی، زیبا جوادی رهورد و نرگس نشاطی است.

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: «خداوند خالق زیبایی‌هاست و ذهن‌های زیبا را خلق کرد. آن‌ها که زیبا می‌بینند، زیبا می‌اندیشند و زیبا به تصویر می‌کشند. گاهی زیبایی‌های طبیعت را جلوه‌گر می‌سازند و ما را با خود به دوردست‌ها می‌برند. گاهی با به تصویر کشیدن رنج‌های آدمی با او همدردی می‌کنند. گاهی رویاهای دست‌نیافتنی را در مقابل دیدگانمان قرار می‌دهند».

این نمایشگاه با گالری‌گردانی جواد حکم‌آبادی تا روز پنجشنبه 23 آبان از ساعت 17 تا 20 در نگارخانه ارغوان ادامه دارد. گالری ارغوان در بلوار سجاد، بین سجاد 2 و 4، پلاک 86 واقع شده است. 

«آبانگاه»

«آبانگاه»؛ نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی است که از روز شنبه 25 آبان با نمایشگاه‌گردانی آرش افروزی در نگارخانه گلستان علی(ع) افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی نیز تا 30 آبان در نگارخانه گلستان علی به نشانی خیابان دانشگاه، بین کفایی و چهارراه دکترا، نبش خیابان دانشگاه 29، از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha