• پنجشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98082315223
  • منبع : نمایندگی قزوین

شورای سیاستگذاری مسجد در قزوین ایجاد شود

شورای سیاستگذاری مسجد در قزوین ایجاد شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: شورای سیاستگذاری مسجد متشکل از امام جمعه و مسئولان فرهنگی جهت شناسایی نقاط ضعف مساجد و رونق دادن به مسجد تشکیل شود.

یکصد و ششمین نشست شورای فرهنگی عمومی با ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، استاندار قزوین و مسئولان فرهنگی استان با محوریت فعالیت‌های مساجد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور - استاندار قزوین - در این جلسه بیان کرد: مسجد کانون مهم و اثرگذار در حوزه اجتماعی و بازدارنده آسیب اجتماعی است؛ مسجد از گذشته به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم در فعالیت‌های مردمی بود و بخش عظیمی از فعالیت‌های انقلاب درون مسجد شکل گرفت، درواقع مساجد درگذشته در رونق فرهنگی، اجتماعی و دینی اثرگذار بودند.

استاندار قزوین بیان کرد: بخشی از مسائل امروز جامعه ما به علت کمتر شدن نقش مسجد در حوزه‌های مختلف ازجمله مطالبه فرهنگی و اجتماعی است، ما باید ببینیم چرا در حوزه معضلات اجتماعی با این وضعیت روبه‌رو هستیم.

وی تأکید کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از کمرنگ‌تر شدن بخشی از مسائل فرهنگی و مذهبی است، اگر مساجد کمرنگ شوند شیطان راهش را پیدا می‌کند و دشمنان آسیب می‌زنند.

جمالی پور یادآور شد: هرچقدر مسجد فعال باشد بیشتر می‌تواند محور و وحدت‌بخش باشد، باید کار جدیدی را در قزوین آغاز و کمک کنیم که مساجد رونق پیدا کنند، اعتقاد و باور این است که اگر در جنگ پیروز شدیم هسته‌اش مسجد است.

وی بیان کرد: باید مسجد را کانون کنیم و از مردم کمک بگیریم، اگر به مردم اعتماد کنیم و خارج از نگاه‌های سیاسی مسجد کانون مردمی شود اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، باید ظرفیت را ایجاد کنیم و مردم در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: لازم است مکانیسمی طراحی کنیم که متولیان مسجد از مردم شایسته انتخاب و صالحین عضو هیئت‌امنا شوند.

وی تأکید کرد: مسجد باید در کانون حرکت باشد، امروز مسجد را از اهداف دور کردیم و برای هر قشری کانونی خاص ایجاد کردیم، مسجد در دهه ۶۰ پایگاه عروسی بود ناهار و شام می‌دادند، همچنین مساجد پایگاه عظیم فرهنگی بودند.

جمالی پور تأکید کرد: همه رفتند به سمت کانون خیابانی و همین امر به مساجد آسیب زد، مسجد کانون هر فعالیتی باشد می‌تواند آن را تقویت کند.

وی تصریح کرد: باید شورای سیاست‌گذاری مسجد متشکل از امام‌جمعه، معاون عمرانی استانداری، شهردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، اوقاف، راه و شهرسازی، آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، صداوسیما تشکیل و نقاط ضعف مساجد را پیگیری کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: کانون خیرین مسجد ساز نیز باید ایجاد شود و از خیرین برای ساخت مسجد کمک بگیریم، باید به‌گونه‌ای اعتمادسازی کنیم که مردم احساس کنند مسجد خانه و پناهگاه آن‌ها و محل وفاق ملی وحدت مرکزی است.

وی تأکید کرد: اگر به مسجد به‌عنوان کانون هدایتگر توجه نکنیم ضرر می‌کنیم، از ظرفیت کانون فرهنگی مساجد نیز باید استفاده شود تا حضور جوانان در مساجد رونق پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha