• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98082818210
  • خبرنگار : 71573

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد

تأکید بر توسعه اخلاق و عدالت

تأکید بر توسعه اخلاق و عدالت

رئیس جهاد دانشگاهی می‌گوید: چیزی که برای ما مهم است، توسعه اخلاق و عدالت است، این‌طور نیست که ما جامعه‌ای داشته باشیم با قله‌های بسیار بالا و دره‌های فقر.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا طیبی در مراسم پایانی بیست و ششمین دوره جشنواره «کتاب سال دانشجویی» که امروز (سه‌شنبه، ۲۸ آبان‌ماه) در دانشگاه تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: اگر اراده‌ای برای پیشرفت و توسعه پایدار داشته باشیم به توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه، توسعه اجتماعی و توسعه سیاسی خواهیم رسید که نتیجه توسعه در این زمینه‌ها منجر به  اقتدار اقتصادی دانش‌بنیان و در نهایت منجر به امنیت و رفاه برای مردم همراه با عدالت و اخلاق خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: از ابتدای تأسیس جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ سعی کردیم توانمندی کشور را در توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه و توسعه آموزش‌های مهارت و اشتغال و کارآفرینی به نمایش بگذاریم و  الگوسازی کنیم. به لطف خداوند و همت جهادگران در حوزه‌های  مختلف موفق به انجام کارهای بزرگ شده‌ایم، از جمله در حوزه پزشکی  و بحث سلول‌های بنیادی، بحث نازایی و درمان برخی از سرطان‌ها و علوم مهندسی و نفت و گاز و پتروشیمی کارهایی کرده‌ایم. اما یکی از بحث‌های مهم در  مشرق و در بحث توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه مستندسازی است. یکی از تشویق‌های ما این بوده که استادان و دانشجویان دانسته‌های علمی خود را در قالب کتاب و مقاله مستندسازی کنند و در اختیار جامعه قرار بدهند تا همه جامعه از آن‌ بهره‌مند شود. تمرکز ما با توجه به ماهیت جهاد، دانشجویان بوده‌اند. دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد موتور محرک توسعه هستند، لذا طراحی این‌ جشنواره به خاطر این بوده که از دانشجویان قدردانی کنیم  و خوشبختیم بیست و ‌شمشین  دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی را به صورت پیاپی برگزار می‌کنیم.

طیبی‌ سپس خاطرنشان کرد: حاصل توسعه‌ها باید به امنیت و رفاه برای مردم همراه با اخلاق و عدالت منجر شود. اگر امروز در جامعه و به‌ویژه در روزهای اخیر که متأسفانه روزهای ناخوشایندی برای کشور ما بوده و دچار  مشکل هستیم، فکر می‌کنم توسعه فرهنگی و علمی‌ و فناورارانه را که منجر به توسعه اقتصادی متکی بر  توان ملی ما باشد و توسعه سیاسی را که به یک وفاق ملی برسیم رعایت نکرده‌ایم. شکر می‌کنیم که در جریان اخیر رهبر معظم  انقلاب هوشیارانه وارد شدند. در غیر این‌ صورت ما مسئولین فکر می‌کردیم که خودمان برای این موضوع مشکل درست کنیم. به عنوان مدیری که ۳۹ سال در جهاد دانشگاهی خدمت کرده می‌گویم ما توان بزرگی در کشورمان برای  ایجاد اشتغال عزتمند و آبرومند برای همه جوانان کشور داریم به شرطی که به توان ملی اتکا کنیم و از آن استفاده کنیم. جوان‌های ما  حق‌شان است صاحب کار  و درآمد مناسب باشند و این توان در کشور  هست اما یقینا در برنامه‌ریزی‌های‌مان آن‌چه را که باید انجام بدهیم، انجام نداده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha