• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98082919078
  • خبرنگار : 50004

مدیر گروه نقد فرق انحرافی قطب تعمیق باور دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نقش بهائیت در آشوب‌های اخیر در کشور غیرقابل انکار است

نقش بهائیت در آشوب‌های اخیر در کشور غیرقابل انکار است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه نقد فرق انحرافی قطب تعمیق باور دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: فرقه ضاله بهائیت یک لحظه به دور از سیاست نبوده و اصل تمامی اهداف آن‌ها سیاسی بوده و این فرقه یک جریان خشونت طلب است، طبیعتا در مناقشات داخلی و آشوب‌ها این فرقه نمی‌تواند خودش را دور نگه دارد. طبق مستندات، بهایی‌ها در فتنه ۸۸ و در سال ۹۶ در تهران و کرج هم حضور داشتند و  نقش بهائیت در آشوب‌های اخیر در کشور غیر قابل انکار است.

حجت‌الاسلام علیرضا روزبهانی در نشست خبری با اهالی رسانه در تبریز اظهار کرد: فرقه ضاله بهائیت امسال به مناسبت سالگرد تولد میرزا علی محمد شیرازی معروف به باب، جشن‌هایی را برای معرفی وی به عنوان اسطوره تمدن، مدرنیته و فردی تمدن ساز برگزار می‌کند. این فرقه، اقدامات وسیعی را در سطح بین‌المللی به راه انداخته و از جمله فیلمی تحت عنوان gate (دروازه) ساخته‌است.

وی اضافه کرد: سالروز تولد باب، ۲۰ سپتامبر بوده و بنا است جشن‌های فرقه بهائیت ادامه هم داشته باشند.

وی از برگزاری همایش‌ بین‌المللی "بهائیت، ۲۰۰ سال خشونت، خیانت و خرافه فرقه‌ای" در اسفند ماه سال جاری در شیراز خبر داد و گفت: سلسله همایش‌ها و نشست‌هایی نیز در شهرهای مختلف ایران در این خصوص برگزار شده است.

روزبهانی هدف از برگزاری این همایش را روشن کردن چهره واقعی فرقه بهائیت برای عموم مردم عنوان کرد و گفت: در این راستا اقدام به برگزاری همایشی کاملا علمی و بدون کمک نهادهای حاکمیتی کردیم.

وی متذکر شد: فراخوان مقاله داده شده و تاکنون 40 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، زمان پایان فراخوان مقاله نیز 15 بهمن ماه بوده و فرصت زیادی داریم.

وی بیان کرد: در این همایش از اقشار مختلف در سطوح مختلف جهانی مانند محققان و پژوهشگران حتی آن‌هایی که زمانی عضو فرقه ضاله بهائیت بودند و امروز به نقد آن می‌پردازند، استفاده شده است.

مدیر گروه نقد فرق انحرافی قطب تعمیق باور دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: تلاش کردیم تا سلسله همایش‌های بهائیت را در استان‌هایی که هر کدام به نحوی در حوزه فرقه بهائیت فعال بودند، برگزار کنیم.

وی گفت: در آذربایجان شرقی نیز علی محمد باب به مدت سه سال زندگی کرده و در اینجا محاکمه و کشته شده و توبه نامه نوشته است.

وی، یادآور شد: این همایش در شهرهای سمنان و تبریز برگزار شد و در شهرهای اصفهان، مازندران و بوشهر نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha