• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98090402461

معاون استاندار کرمان خبر داد

۶۲ هزار نفر جمعیت استان کرمان ساکن در مناطق حاشیه‌ای/لزوم افزایش کمربند سبز

۶۲ هزار نفر جمعیت استان کرمان ساکن در مناطق حاشیه‌ای/لزوم افزایش کمربند سبز

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طبق اعلام فرمانداری‌های استان در حال حاضر ۵۶ منطقه حاشیه‌نشین با ۶۲ هزار نفر جمعیت ساکن داریم.

"سیدمصطفی آیت اللهی موسوی" در جلسه بررسی مشکلات حاشیه‌نشینی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۳۱۱ هکتار و طی سال جاری ۴۱۰ هکتار اراضی حاشیه ای شهرهای استان کرمان تعیین تکلیف شده‌اند، از برگزاری چهار کارگروه ساماندهی حاشیه‌نشینی‌ در استان خبر داد و بیان کرد: این کارگروه‌ها با حضور دستگاه‌های خدماتی، نظارتی و فرمانداری‌ها برگزار شده و برای چند منطقه تصمیم‌گیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱ نقطه حاشیه‌نشین در شهر کرمان شناسایی شده که طرح‌های اصلاحی و ساماندهی برخی از مناطق با طرح فرمانداری و بنیاد مسکن در حال تهیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، جلوگیری از ایجاد حاشیه‌نشینی‌های جدید و ساخت و سازهای غیرقانونی را مورد تاکید قرار داد و پیشنهاد داد تا کمربند سبز شهر کرمان در راستای جلوگیری از این سوء استفاده‌ها توسعه یابد.

علی بابایی فرماندار کرمان نیز در این جلسه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، مراقبت و حفاظت دستگاه‌ها از اراضی دولتی، شناسایی و برخورد با زمین‌خواران، جلوگیری از واگذاری خدمات زیربنایی در ساخت و سازهای غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی‌ها با دو گروه افراد سودجو که اقدام به تفکیک زمین می‌کنند و افرادی که مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا "محمدجواد فدایی" استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه عدم برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی، موجب گسترش حاشیه‌نشینی‌ها می‌شود، گفت: بدون پروانه شهرداری، امکان ارائه خدمات زیربنایی شامل آب و برق و گاز غیرقانونی است.

استاندار کرمان در خصوص ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نیز ابراز داشت: کارگروه حاشیه‌نشینی زیر مجموعه معاونت عمرانی استانداری با استفاده از امکانات بازآفرینی شهری، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی موجود را دنبال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha