• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98090603697
  • خبرنگار : 50188

مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران:

تمام هم و غم بسیج تحقق شعارهای انقلاب است

تمام هم و غم بسیج تحقق شعارهای انقلاب است

ایسنا/کرمان مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه بسیج تمام هم و غمش این است که شعارهای انقلاب را محقق کند، تصریح کرد: بستر تمام شعارهای انقلاب در راهبرد تمدنی است که یک بسیجی باید این را مدنظر قرار دهد اگر رشد علمی قرار است در کشور تحقق پیدا کند و قله‌های دانش فتح شود به دست کسانی که به این راهبرد تمدنی و شعارهای انقلاب تعلق و تعصب دارند اتفاق می‌افتد.

محمد نوری در اجتماع عظیم بسیجیان شهرستان در حسینیه ثارالله رفسنجان اظهار کرد: سالروز تشکیل نهاد بسیج را تبریک عرض کرده و یاد شهدا به ویژه شهدای بسیجی و امام شهیدان را گرامی می‌داریم. یکی از کارهای ویژه که امام (ره) در صدر انقلاب انجام دادند نهادسازی‌هایی بود که صورت گرفت و برای پیشبرد انقلاب نقش‌هایی برای این نهادها تعریف شد.

وی افزود: بسیج یکی از نهادهای مقدس بود که شکل گرفت که شعارهای انقلاب را جامه عمل بپوشاند و همین یک نکته برای درک عظمت این نهاد مقدس کافی است.

نوری با بیان اینکه بسیج برای تحقق شعارهای انقلاب تشکیل شد، افزود: شعار استکبارستیزی اگر داده شده، اگر شعار استقلال جزء اهداف اصلی انقلاب بیان شده بسیج متولی تحقق آن بوده، بسیج با نگاه متعالی امام شکل گرفته و این نهاد مقدس در یک کشوری که نگاه‌شان به کلام رهبر برای فرمانبرداری است.

مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران تصریح کرد: نگاه و رویکرد بسیج به اهدافی است که امام در انقلاب دنبال آن بوده است راهبرد تمدنی امام راحل پنج تابلو جلوی چشم ما قرار داد و مسیر حرکت‌مان را مشخص کرد تابلوی اول خود انقلاب اسلامی بود یعنی باید در این کشور بر اساس نگاهی که امام داشتند یک نظام و رژیمی که ظالم و مستکبر بود و منافع ملی برایش جایگاهی نداشت کنار بزنیم و از صحنه اجرایی کشور حذف کنیم و جای آن نظامی بیاوریم که محور فعالیتش منافع ملی و خواست مردم باشد.

نوری ادامه داد: رژیم حاکم نگاهش بندگی برای استکبار بود که امام می‌خواستند نظامی شکل دهند که افتخارش خدمت به مردم باشد و منافع ملی در درجه اول اهمیت باشد که 15 سال طول کشید اما ملت به این تابلو رسیدند.

وی تشکیل نظام اسلامی را تابلوی دوم عنوان کرد و افزود: بعد از انقلاب شاکله خدمت‌سانی و اداره کشور و سامانی که باید در کشور شکل بگیرد بر مبنای اسلام و ارزش‌های اسلامی باید صورت می‌گرفت که دوازدهم فروردین 58 مردم به این تابلو رسیدند. تشکیل دولت اسلامی تابلوی سوم بود یعنی در این کشور کسی که مجری قانون است ملاک و معیار حرکت‌شان اسلام باشد یک صفت اسلامی جمع شود با دولت، تاکنون به این تابلو نتوانستیم دست پیدا کنیم یعنی دولت اسلامی که تمام نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های متولی بر مدار اسلام حرکت کنند هنوز تحقق پیدا نکرده است.

نوری خاطرنشان کرد: تابلوی چهارم این است که کشورمان تماما در مدار اسلام کار کند و نمونه و الگوی تمام کشورهای دنیا شود و تمدن اسلامی تابلوی پنجم است که به رهبری حجت در جهان فراگیر خواهد شد.

مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه بسیج تمام هم و غمش این است که شعارهای انقلاب را محقق کند، تصریح کرد: بستر تمام شعارهای انقلاب در راهبرد تمدنی است که یک بسیجی باید این را مدنظر قرار دهد اگر رشد علمی قرار است در کشور تحقق پیدا کند و قله‌های دانش فتح شود به دست کسانی که به این راهبرد تمدنی و شعارهای انقلاب تعلق و تعصب دارند اتفاق می‌افتد.

نوری بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران بسیج است اگر تا الان دشمن جرأت تعرض به این سرزمین را نداشته یکی از دلایل آن اقتدار بسیج است که باید بروز و ظهور داشته باشد.

وی اظهار کرد: بالاتر از بسیج تفکر بسیجی است که اگر تفکرمان بسیجی شد تحقق تمام شعارهای انقلاب در بستر راهبرد تمدنی امام سرعت بیشتری می‌گیرد و تحقق آن آرزو نخواهد بود.

نوری افزود: اگر بخواهیم به دولت اسلامی در گام دوم انقلاب برسیم با گسترش تفکر بسیجی در بین مردم تحقق پیدا می‌کند تکفر بسیجی یعنی من که در این کشور زندگی می‌کنم وظیفه‌ام را درک کنم و با انگیزه بالا و منش جهادی به آن عمل کنم.

مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: شهید تهرانی‌مقدم به تمام معنا تفکرش بسیجی بود جمهوری اسلامی را در حوزه موشکی به کجا رساند شبانه‌روز فعالیت کرد که اقتدار موشکی ایران در دنیا رتبه خودش را بگیرد. در زمان جنگ ما حتی فشنگ هم برای دفاع از خودمان نداشتیم اما تهرانی‌مقدم با درک شرایط با تشخیص وظیفه‌ای که بر دوشش گذاشته شده بود و اقدام جهادی، جمهوری اسلامی ایران را در بعد موشکی به نقطه‌ای رسانده که دشمنی که خودش را ابرقدرت می‌داند خیال تعرض هم به خاک ما ندارد.

نوری ادامه داد: آمریکا نه اینکه نخواهد به ما تعرض کند اما نخواستن نیست، نتوانستن است و جرأت تعرض ندارد سند این حرف من پیشرفته‌ترین پهبادش را برای جاسوسی فرستاد تا از مرز هوایی ما رد شود با سامانه ساخت داخلی‌مان شکارش کرد و جرأت نکرد جواب دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشورمان تا زمانی که ملتش تفکر بسیجی دارند دشمن خواب تعرض را هم برای آن نمی‌تواند ببیند بسیج چنین نعمتی است که در حوزه علم و دانش و فناوری، ورزشی و ... ابهت جمهوری اسلامی ایران را سر دست می‌گیریم و در میدان‌های ورزشی پرچم مقدس‌مان را دست می‌گیریم ورزشکاران دارای تفکر بسیجی ما با رژیم صهیونیستی همآوری نمی‌کنند و محلی از اعراب برایش قائل نیستند و عددی حساب نمی‌کنند اینجا هم صحنه جنگ و مقابله با استکبار با تفکر بسیجی است.

مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران تصریح کرد: کسی که علم انقلاب را بر دوش می‌گیرد باید اهل صبر و بصیرت باشد بسیجی ما اگر این دو بازو را داشته باشد می‌تواند علم انقلاب را در گام دوم هم به صلابت گام اول جلو ببرد. بصیرت یعنی اینکه شرایط را بفهمیم و درک کنیم و متناسب با این فهم اقدام وعمل داشته باشیم.

نوری تصریح کرد: کشور ما به واسطه برنامه‌ریزی که دشمنان برای آن انجام دادند از سال 90 در جنگ تمام‌عیار اقتصادی به علاوه جنگ‌های دیگر هستیم که در واقع راهبرد استکبار علیه انقلاب جنگ ترکیبی است یعنی  جنگ اقتصادی، تحمیل جنگ رسانه‌ای و ناامن‌سازی اجتماعی هم در دستور کارشان است.

وی یادآور شد: حوادثی که چند روز گذشته در کشور اتفاق افتاده باید در جنگ رسانه‌ای قدرت تمیز داشته باشیم بسیجی ما باید فهم و معرفتی داشته باشد که بتواند تشخیص دهد. خوراک مسموم در فضای مجازی به خورد جوانان و مردم داده می‌شود.

نوری تصریح کرد: شاخصه فرد بصیر این است که از حوادث عبرت بگیرد دشمنی آمریکا و ایادی و نوچه‌های آن در کشورهای حاشیه خلیج برای ما اثبات شده است.

وی صبر در انقلابی‌بودن و انقلابی‌ماندن و مقاومت را دیگر شاخصه یک بسیجی دانست و افزود: انقلاب خار چشم دشمنان در چهل سال گذشته بوده چون ظلم‌ستیز است و زیر بار ظلم نمی‌رود مسیر انقلاب اسلامی را کشورها پیش گرفتند و بیداری اسلامی شکل گرفت.

مسئول امور اداره هادیان سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: وظیفه ما در این برهه از زمان ولایت‌مداری است حتی اگر حرف امامش در ظاهر به ضررش باشد.همچنان در اوج در نقطه‌های حساس انقلاب‌مان پشتیبانی از ولایت به عنوان یک مؤلفه قدرت مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha