حکمتالله داوودی - رئیس شورای شهر قزوین - در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به علت تأخیر روی کار آمدن شهردار قزوین، تصریح کرد: صدور ابلاغ شهردار قزوین مراحلی دارد که سیر آن باید طبق روال قانون انجام شود.
وی افزود: مدارک شهردار توسط استان تأیید و به وزارت کشور ارسال شده است؛ باید استعلام گرفته شود، استعلام خیلی از شهردارها نیز در زمان طولانیتری صورت گرفته است و این تأخیر چیز عجیبی نیست؛ در حال حاضر منتظر وزارت کشور هستیم که ابلاغ را صادر کند.
رئیس شورای شهر قزوین در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی درخصوص مدارک تحصیلی شهردار وجود دارد؟ بیان کرد: هیچ مشکلی در حوزه تحصیلی شهردار منتخب وجود ندارد چراکه ما استعلامات لازم در این زمینه را انجام دادیم، با توجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد و شرایط خاص مملکت باعث میشود که وزارت کشور مسائل دیگری را در اولویت قرار دهد.
وی افزود: ما از طریق وزارت کشور پیگیر هستیم که ابلاغ سریعتر صادر شود؛ هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه گردش کار و بروکراسی زمانبر است.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در تاریخ ۶ آبان ماه پس از بررسی برنامههای نامزدهای تصدی پست شهرداری قزوین با پنج رأی «سیاوش طاهرخانی» را بهعنوان شهردار قزوین انتخاب کردند، طی یک ماه گذشته شایعاتی مبنی بر عدم تطبیق مدرک تحصیلی سیاوش طاهرخانی با سمت شهردار مطرح شد و عدهای معتقد هستند که این تأخیر به دلیل عدم تطابق تحصیلات است.
سیاوش طاهرخانی شهردار منتخب دارای مدرک کاردانی شهرسازی، کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی است و فعالیتهایی از جمله شهردار شهرهای محمودآباد، محمدیه و شال؛ عضویت در شورای شهر محمدیه و کارگروه مشورتی قزوین + ۲۰، مسئول ستاد بازسازی منطقه الموت، نماینده فرماندار در گروه ساماندهی باغستان قزوین را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر معاون مالی و اداری استانداری قزوین است.
انتهای پیام
نظرات