• پنجشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98090704892
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار خبر داد:

ایجاد حدود 7000 شغل پایدار در استان مرکزی

ایجاد حدود 7000 شغل پایدار در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: امسال حدود 7000 شغل پایدار در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی ایجاد شده است.

اسیدعلی آقازاده در جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در فرمانداری شهرستان فراهان گفت: امروز ابتدا از ساختمان ستاد مدیریت بحران فرمهین بازدید کردیم که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تزریق 300 میلیون تومان اعتبار تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: امسال ۱۷۰۰ طرح اشتغال پایدار با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری رسیده که ۳۷۰۰ شغل ایجاد کرده است. همچنین ۳۲۰۰ شغل دیگر نیز از طریق دیگر فعالیت ها ایجاد کرده‌ایم. هدف ما این است که تا پایان سال جاری سه هزار شغل دیگر هم ایجاد کنیم و امیدواریم به این هدف برسیم.

وی ادامه داد: سعی داریم با حمایت از بخش خصوصی یک واحد پرورش شترمرغ تا پایان سال در فراهان به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: فراهان همچنین می‌تواند به مرکز تولید کیف و کفش و چرم تبدیل شود و در همین راستا قصد برگزاری همایش سراسری در این زمینه در فراهان را داریم.

حسینی، نماینده مردم فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فراهان قطب کشاورزی استان است ولی بروکراسی اداری مشکلاتی برای شهرستان ایجاد کرده است‌. نمی‌توان همیشه طبق ضوابط پیش رفت و شرایط را باید برای جنگ اقتصادی مهیا کنیم.

وی افزود: متاسفانه در فراهان هنوز این تفکر وجود دارد که هرکس باید در روستای خودش کار کند و این تفکر به اشتغال روستایی ضربه می‌زند.

حسینی ادامه داد: نسخه برون رفت از وضعیت بد اقتصادی حمایت از واحد‌های کوچک و متوسط است. امروز تاسیس پتروشیمی برای ما سودی ندارد.

وی عنوان کرد: باید در هر شهرستان یک صنعت را انتخاب کنیم و واحد‌های بالا دست و پایین دست آن را تعریف کنیم، مثلا فراهان می‌تواند برند کفش شود.

حسینی با گلایه از دستگاه‌های اجرایی گفت: در استانداردها بسیار سختگیر هستیم. اگر کسی بخواهد گاوداری تاسیس کند هم برای تامین آب به مشکل می خورد، هم زمین. اگر زمین کشاورزی را بخواهند به مرکز دامپروری تبدیل کنند، جهاد کشاورزی متقاضیان را دنبال فرایند تغییر کاربری زمین می فرستد که این سختگیری ها مانع توسعه پایدار است.  

حسینی همچنین از وجود واسطه ها گلایه کرد و گفت: دام زنده را از دامپرور کیلویی ۲۰ هزار تومان می خرند ولی گوشت کیلویی ۸۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. دولت باید در این قضیه ورود کند و مستقیما دام را از دامپرور خریداری کند تا جلوی واسطه گری گرفته شود .

خزائی پور فرماندار فراهان نیز گفت: فراهان قطب کشاورزی استان است و ۱۰۰ هزار هکتار زمین در فراهان زیر کشت است، همچنین فراهان از مراکز تولید زالوی طبی است‌. البته با توجه به کمبود بارش در منطقه فراهان، شهرستان باید به سمت کشت گیاهان کم آب بر نظیر گل محمدی، گیاهان دارویی و زعفران برود. همچنین ۱۱۰۰ واحد دامپروری سنتی داریم که باید با نژادهای پربازده پر شوند‌ .

وی افزود: سعی داریم با تأسیس کارخانه آرد و کشتارگاه مدرن، بازدهی شهرستان را در کشاورزی و دامپروری ارتقا دهیم.

خزائی پور عنوان کرد: امسال ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۹۹ طرح اشتغال روستایی در فراهان هزینه شده است که ۲۳۵ شغل مستقیم ایجاد کرده‌اند.

استاندار مرکزی در بدو ورود به فراهان، در روستای آهنگران از توابع شهرستان فراهان به مقام شامخ شهدای این روستا ادای احترام و با خانواده جانباز دفاع مقدس علی اکبر آسنجرانی در این روستا دیدار کرد.

آقازاده همچنین از ساختمان و سوله در حال احداث مدیریت بحران شهرستان فراهان و واحد صنعتی اسید میهن در شهرک صنعتی فرمهین بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha