• شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98090905382
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

زخمی شدن محیط‌بانان چهارمحال و بختیاری در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

زخمی شدن محیط‌بانان چهارمحال و بختیاری در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ تن از محیط بانان منطقه حفاظت شده سبزکوه در درگیری با متخلفان شکار غیرمجاز مصدوم شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار کرد: در جریان گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در منطقه حفاظت شده سبزکوه، محیط بانان موفق به شناسایی یک مورد تخلف شکار غیرمجاز در این منطقه می‌شوند.

وی افزود: ماموران با ۲ متخلف شکار غیرمجاز روبه‌رو می‌شوند و از آنجایی که شکار این متخلفان غیرمجاز صورت گرفته بود، با مأموران یگان حفاظت محیط زیست درگیر شده و در جریان این درگیری اقدام به تیراندازی به سمت مأموران می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: این متخلفان یک اسلحه شکاری و یک اسلحه جنگی غیرمجاز داشتند که تیراندازی شکارچیان غیرمجاز منجر به اصابت گلوله ساچمه و مصدوم شدن ۲ تن از محیط بان از ناحیه صورت و پا می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز یک رأس کل شکار شده به همراه برخی ادوات شکار را در محل جا گذاشته و با استفاده از تاریکی شب و توپوگرافی منطقه متواری می‌شوند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با وجود شناسایی اولیه و شواهد موجود، تحقیقات لازم برای شناسایی شکارچیان غیرمجاز و متخلفان انجام شده و با توجه به وجود سرنخ‌های لازم از طریق مجاری قانونی پیگیری‌های لازم برای دستگیری متخلفان در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست در انجام وظایف و برخورد قاطع با متخلفان بدون هیچ ملاحظه‌ای عمل خواهند کرد.

منطقه حفاظت شده سبز کوه با وسعت ۵۶ هزارو  ۳۰۸ هکتار در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha